“Trevlig ställe”
Omdöme om Orangeriet i Borås

Orangeriet i Borås
Rankad som nr 73 av 151 Restauranger i Borås
Beskrivning: I ett perfekt läge, mitt i Stadsparken i Borås, serverar vi dagens lunch måndag - fredag samt helglunch på lördagar. Våran filosofi är god mat på bra råvaror - vi är stolta över vår mat! Vi har även ett brett utbud av fika som gärna avnjuts på vår härliga uteservering sommartid. Bredvid vår restaurang har vi även en egen glassbar med glass från Lejonet&Björnen. Glass är ljuvligt krämig och har en lång eftersmak, gjord på goda råvaror, äkta kärlek och inga färgämnen. Hos oss går det även utmärkt att boka in stora event eller beställa catering, har ni temat för festen - ordnar vi resten! Varmt välkomna med er förfrågan!
Omdömet skrevs 21 februari 2020

Fin lokal, trevlig personal. Maten beställs i kassan. Bra sallad och te/kaffe med kaka som hämtas vid disken. Maten var bra vi åt dagens fisk och dagens kött. Måltidsdricka eller vatten ingår. Dricka hämtas i glas i automat. Billigare för pensionärer men det missade vi och tjejen i kassan sa inget.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Semester
FarAway39307331037, Ägare på Orangeriet i Borås, svarade på det här omdömetSvarade 3 mars 2020

Tack!

Omdömet skrevs 22 november 2019 från mobil enhet

Kött och fiskrätter av högsta klass varje dag. Service med trevlig personal direkt till bordet. Alltid nylagat och varmt

Datum för besöket: november 2019
Tack 571lennarta
FarAway39307331037, Ägare på Orangeriet i Borås, svarade på det här omdömetSvarade 15 februari 2020

Tack så mycket!

Omdömet skrevs 4 september 2019

Som lunchgäst beställer du vid kassan och hämtar bricka, sallad och dryck, Maten bärs ut från köket några minuter efter beställningen. Åt fisk med jättegod vitvinssås till det potatis som mosats samman med någon grönsak, också väldigt gott. Kaffe och kaka får man hämta själv. Förutom veckans vegetariska, veckans soppa och veckans sallad finnas alltid en kött- och en fiskrätt att välja mellan. Pris 80 kr för pensionär efter kl 13. Annars 95 kr. Behöver jag säga att det var i det närmaste fullsatt?

Datum för besöket: augusti 2019
1  Tack Inger-Dahlin-Ros
Omdömet skrevs 11 augusti 2019

Trevligt och välbesökt lunchställe,
blev dock inte trångt trots många ätande gäster.
Bra variation på lunchmenyn och plus i kanten för valmöjlighet på alla dagens rätter att få i halvportion.
Mycket humant pris, salladsbord och kaffe med kaka ingick.
Rättigheter, om man vill lyxa till med lite
"finlunch" på sin lediga dag.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack Merja P
Omdömet skrevs 29 juli 2019

Mitt i fina stadsparken så har en fin restaurang o vi testade lunchen. Bra pris för bra kvalitet. Miljön är ljuvlig och efter kaffet kan ni strosa i Västsveriges fina parker. Rent o snyggt.

Datum för besöket: juli 2019
Tack 642peter123

Resenärer som tittade på Orangeriet i Borås tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Orangeriet i Borås? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.