“Men va?”
Omdöme om Gujju

Gujju
Rankad som nr 8 av 151 Restauranger i Borås
Omdömet skrevs 15 augusti 2022 från mobil enhet

Har tidigare blivit rekommenderad denna restaurangen då den skulle vara välsmakande exklusiv Indisk resturang.

Vid första anblick på menyn blev jag slagen av priserna för de små rätterna man beställer. Men tänkte att det måste vara en bra resturang med dessa priser.

Tyvärr blev jag negativt överraskad av upplevelsen, vi tog en såkalla ” Set Menu ” som är en färdigkomponerat meny. Jag valde den vanliga och min sambo valde en vegetarisk variant av den. Maten kom in och såg aptitlig ut. Men rätterna va så oerhört smaklösa och saknar verkligen den genuina indiska smakerna.

En kycklingrätt som jag fick smakade precis som att den blivit marinerad i Jensens Bøfhus Original sås som man kan köpa på ICA. Och Lambribs som jag fick hade riktigt dålig kvalité, den var även så hårt tillagad att den inte gick å äta.

Vi kanske beställde fel, men är man osäker så känns de som att det säkraste kortet är att ta en ” Set menu ”

Inget fel på drickan till maten därav 2/5 då drinkarna var bra blandade

Tack carlhA8326ZV

Omdömet skrevs 14 augusti 2022 från mobil enhet

Drinken va bra men maten va inte alls prisvärd. Brukar gilla indisk mat men har aldrig ätit något så ovärt pengarna.

Det är en väldigt dyr restaurang med olika rätter, vissa rätter va smaklösa, andra va äckliga. Det fanns också rätter som smakade okej.

Kommer inte gå hit igen, jag kommer istället tipsa folk att ha middagar på Vinci. Finns inte jätte många bra ställen att äta på i Borås.

Tant grön ett bra alternativ.
Tonys på Hulta.
La Copita
Vinci
Umami

Mat som man betalar för ute ska vara värt pengarna, annars kan man laga själv hemma.

1  Tack Z9277BIlisaa
Omdömet skrevs 6 augusti 2022 från mobil enhet

Vi åt 6 rätter på 2 personer
Och till det Cobra öl
Smakade väldigt gott och var lite mer A la carte än vad man är van vid från vanliga indiska restauranger.
Väldig tydliga smaker och vällagad mat
Prova denna resturang

Tack FrequentFlier685234
Omdömet skrevs 7 juli 2022 från mobil enhet

Maten var helt fantastiskt. Indisk fusion tapas, vi tog in 5 rätter och dela på 2 personer. Alla 5 var helt magiska och de va perfekt för 2 personer. Rekommenderar starkt Hälleflundra sashimi och Shrimp popcornen. Även otroligt trevlig och proffsig personal och mysigt ställe.

Datum för besöket: juli 2022
Tack 995sagae
Omdömet skrevs 4 maj 2022

Var ute och åt med arbetskollegor som var på besök i Borås. De hade fått tipset om att gå till denna restaurang. Matupplevelsen blev ett stort skämt.
Jag som Boråsare satt och skämdes för den dåliga servicen inför mina kollegor sommar på besök. Den manliga personalen försökte sälja på oss mer mat än den vi valde och man kände sig ifrågasatt när man enbart valde en kycklingrätt med ris och naanbröd.
En i sällskapet fick inte sin varmrätt förrän långt efter oss andra. Det medförde att vi som väntat in hans mat fick börja äta då vår mat började bli kall trots att hans mat ännu inte blivit serverad. När hans mat väl kom så fick vi be om nytt ris då hans ris hade kallnat eftersom den serverades då vi andra fick in vår mat. När jag hade ätit den sista maten på tallriken ( inte de andra) så kom de och tog min tallrik när jag fortfarande inte hade tuggat klart. Likaså skedde detta med en annan av mina kollegor. Hon satt och åt det sista på naanbrödet och hade ätit klart på tallriken så kom de och tog tallriken När hon satt och tuggade och inte avslutat sin måltid.
Jag tycker detta var oerhört pinsamt och deras upplevelse av vad denna restaurangen skapade försämrade helt klart mina kollegors upplevelse av ogästvänlighet i Borås.

Datum för besöket: maj 2022
5  Tack camillae843

Resenärer som tittade på Gujju tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Gujju? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.