“Inte värt pengarna”
Omdöme om Gujju

Gujju
Rankad som nr 8 av 151 Restauranger i Borås
Omdömet skrevs 14 augusti 2022 från mobil enhet

Drinken va bra men maten va inte alls prisvärd. Brukar gilla indisk mat men har aldrig ätit något så ovärt pengarna.

Det är en väldigt dyr restaurang med olika rätter, vissa rätter va smaklösa, andra va äckliga. Det fanns också rätter som smakade okej.

Kommer inte gå hit igen, jag kommer istället tipsa folk att ha middagar på Vinci. Finns inte jätte många bra ställen att äta på i Borås.

Tant grön ett bra alternativ.
Tonys på Hulta.
La Copita
Vinci
Umami

Mat som man betalar för ute ska vara värt pengarna, annars kan man laga själv hemma.

Datum för besöket: augusti 2022
1  Tack Z9277BIlisaa

Omdömet skrevs 6 augusti 2022 från mobil enhet

Vi åt 6 rätter på 2 personer
Och till det Cobra öl
Smakade väldigt gott och var lite mer A la carte än vad man är van vid från vanliga indiska restauranger.
Väldig tydliga smaker och vällagad mat
Prova denna resturang

Datum för besöket: augusti 2022
Tack FrequentFlier685234
Omdömet skrevs 7 juli 2022 från mobil enhet

Maten var helt fantastiskt. Indisk fusion tapas, vi tog in 5 rätter och dela på 2 personer. Alla 5 var helt magiska och de va perfekt för 2 personer. Rekommenderar starkt Hälleflundra sashimi och Shrimp popcornen. Även otroligt trevlig och proffsig personal och mysigt ställe.

Datum för besöket: juli 2022
Tack 995sagae
Omdömet skrevs 4 maj 2022

Var ute och åt med arbetskollegor som var på besök i Borås. De hade fått tipset om att gå till denna restaurang. Matupplevelsen blev ett stort skämt.
Jag som Boråsare satt och skämdes för den dåliga servicen inför mina kollegor sommar på besök. Den manliga personalen försökte sälja på oss mer mat än den vi valde och man kände sig ifrågasatt när man enbart valde en kycklingrätt med ris och naanbröd.
En i sällskapet fick inte sin varmrätt förrän långt efter oss andra. Det medförde att vi som väntat in hans mat fick börja äta då vår mat började bli kall trots att hans mat ännu inte blivit serverad. När hans mat väl kom så fick vi be om nytt ris då hans ris hade kallnat eftersom den serverades då vi andra fick in vår mat. När jag hade ätit den sista maten på tallriken ( inte de andra) så kom de och tog min tallrik när jag fortfarande inte hade tuggat klart. Likaså skedde detta med en annan av mina kollegor. Hon satt och åt det sista på naanbrödet och hade ätit klart på tallriken så kom de och tog tallriken När hon satt och tuggade och inte avslutat sin måltid.
Jag tycker detta var oerhört pinsamt och deras upplevelse av vad denna restaurangen skapade försämrade helt klart mina kollegors upplevelse av ogästvänlighet i Borås.

Datum för besöket: maj 2022
5  Tack camillae843
Omdömet skrevs 27 februari 2022

Var och åt med familjen en lördaglunch och som tur var hade sonen redan ätit innan och våran dotter är mkt liten i maten. Vi älskar indiskt och fusion också men vi förväntar oss att bli mätta. Vi fick reda på att det var en slags indisk "tapas" där man skall plocka flera rätter. Trevligt koncept men att man behöver så pass många rätter för att bli mätt är lite löljigt då priserna på rätterna var från 75 kr för de billigaste och 185 kr för de dyra. Då förväntar jag mig att om jag betalar 140-185 kr för en varmrätt att den skall vara lite större men icke. Rätterna för 75 kr är som en 1-2 tuggor som en aptitretare eller liten förrätt. De ävriga rätterna är som förrätter och utan ris. Ris får man köpa vid sidan om. Vi köpte 5 st varmrätter, en side order och 2st nanbröd. Nanbröden sa vi att vi ville ha så man kunde dippa i såsen till de goda rätterna. Vi tänkte att med 5 olika varmrätter och 2 nanbröd så skulle man kunna bli någorlunda mätt, då barnen endast ville smaka lite men vi fick gå och laga mat igen då vi kom hem. Nanbröden kom dessutom efter alla andra rätterna var uppätna eller kalla (då vi väntade på att få in bröden så maten kallnade)Alla rätter var jättegoda men för priset är det på tok för lite mat man får. Hade man tex bjudit på lite ris så skulle man kunna bli lite mättare. Är ju inte ok att betala 140-185 kr för något 100 g mat. Kanske valde vi fel det fanns en provsmakningsmeny för 400 kr/person men jag misstänker att man kan behöva beställa extra även på denna. Resturangen passar om man är väntar sig att lägga 2000 kr på en middag ute med familjen. Kanske skulle man kunna ha dagens special för lite facilare pris och med ris??Trevlig inredning och trevlig personal men portionerna eller priset behöver förändras.

Datum för besöket: februari 2022
Tack catdoktor

Resenärer som tittade på Gujju tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Gujju? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.