“Bra frukostbuffé med helgfeeling, varje vardag”
Omdöme om Cafe Viskan

Cafe Viskan
Rankad som nr 2 av 4 Smått och gott i Borås
Kök: Italienskt, Svenskt, Internationellt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: Viskan Café Bistro Bar erbjuder det mesta för dina sinnen! Goda smörgåsar, sallader, bakverk, kondisvaror och bistromåltider. En mängd olika kaffe- och tesorter samt övriga drycker för törstiga gäster. Vi finns i ett av Borås bästa lägen, mitt i stan vid Sandwalls plats. Här får du garanterad avkoppling i solen eller i något av våra sköna rum, spännande inrett med både modern och lite äldre design. Om vädret tillåter har vi uteservering året om! På sommaren finner du Borås förmodligen mest spännande utecafémiljöer. Här finns solen, palmer, glada människor, piazzan mot Viskan – som flyter i ett lugnt tempo – och inte minst alla våra läckerheter!
Omdömet skrevs 26 september 2019 från mobil enhet

Nyinflyttad i Borås. Detta ställe ligger nere vid vattnet med uteservering och bra spanläge om du har fönsterplats. Rena snygga lokaler och trevlig personal. Frukostbuffé för en hundring på vardagar från halv åtta vilket är ett bra pris. Kul att kunna lyxa till det tex innan jobbet. Kaffe, juice, våfflor, ägg, bacon, hemmagjord müsli och hembakt bröd med många pålägg. Bättre än flera hotellfrukostar jag ätit.

Datum för besöket: september 2019
Tack sukigbg

Omdömet skrevs 19 september 2019 från mobil enhet

Maten var inte varm! Kall fisk är ingen hit. Mindre portioner och bättre värme skulle förhöja kvaliteten.

Datum för besöket: september 2019
Tack Birgitta A
Omdömet skrevs 27 juli 2019

Riktigt god pasta. Ok miljö inomhus. Kö längs en disk. Personalen korrekt vänlig, men inte ett uns mer. Uteserveringen dock riktigt trevlig vid Viskan. Lunch absolut och gärna! En sommarkväll på uteserveringen - absolut! Sen räcker det nog.

Datum för besöket: juni 2019
Tack muca_ftt
Omdömet skrevs 5 juli 2019 från mobil enhet

Stod och väntade på att personalen skulle ta min order. Men en tjej stod och hängde i dörren och pratade med nån på uteserveringen, en annan stod inne på restaurangen och läste menyn för några turister - Hon såg att jag stod o väntade på min tur. Sen kommer det nån helt annan och börjar fråga en kund som står långt bortanför vad vill du ha.. Då blev jag irriterad av att hon inte ens fråga om jag fått hjälp.. Hit kommer jag inte gå nån mer gång va nonchalant.. Föredrar den på knalleland.

Datum för besöket: juli 2019
Tack missepissen
Omdömet skrevs 1 maj 2019 från mobil enhet

Trevligt läge vid ån. Konstigt att de inte hade en meny. Just vid detta tillfälle serverades brunch, men servitrisen läste upp menyn ur huvudet för oss. Vi åt kycklingpasta och en Cesarsallad, båda över förväntan.

Datum för besöket: maj 2019
1  Tack david_Y4724WM

Resenärer som tittade på Cafe Viskan tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Cafe Viskan? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.