“Bra för att vara Borås. ”
Omdöme om Cafe Viskan

Cafe Viskan
Rankad som nr 2 av 4 Smått och gott i Borås
Kök: Italienskt, Svenskt, Internationellt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Beskrivning: Viskan Café Bistro Bar erbjuder det mesta för dina sinnen! Goda smörgåsar, sallader, bakverk, kondisvaror och bistromåltider. En mängd olika kaffe- och tesorter samt övriga drycker för törstiga gäster. Vi finns i ett av Borås bästa lägen, mitt i stan vid Sandwalls plats. Här får du garanterad avkoppling i solen eller i något av våra sköna rum, spännande inrett med både modern och lite äldre design. Om vädret tillåter har vi uteservering året om! På sommaren finner du Borås förmodligen mest spännande utecafémiljöer. Här finns solen, palmer, glada människor, piazzan mot Viskan – som flyter i ett lugnt tempo – och inte minst alla våra läckerheter!
Omdömet skrevs 25 juni 2017 från mobil enhet

Det går att göra på mycket mer för att få en riktigt bra sallad, att vända salladen i en god dressing skulle passa mycket bättre en en burk tzatziki vid sidan av. Här finns det utvecklingsmöjligheter. Är man dessutom en modern salladsbar måste det Finnas något asiatisk-inspirerad nudelsallad.

Kan ej konkurrera med bra ställen i Göteborg men är jag i Borås, kommer jag tillbaka!

Datum för besöket: juni 2017
Tack Restaurant_traveler

Omdömet skrevs 23 maj 2017 från mobil enhet

Åt lunch på Café Viskan idag och det är ett klart bra lunchställe. En fisk till dagens för rimliga 95:- och möjlighet att välja flera olika sallader. Du kan också välja lasagne, hamburgare mm. Väldigt mycket folk vilket innebär köer för att beställa men tack vare många i personalen gick det ändå smärtfritt. Inredningen med olika typer av bord och stolar är charmig men kan säkert uppfattas som obekväm. En stor uteplats full med folk när solen skiner. Jag kommer gärna tillbaka när jag är i Borås nästa gång.

Datum för besöket: maj 2017
Tack Lasse E
Omdömet skrevs 10 maj 2017

Förutom att jag inte förstog systemet först, gick och satte mig men man skulle beställa vid baren så var allt mycket bra. Dom hade några LCHF rätter och jag provade Hamburgaren med ost, avocado och fefferonidressing. Det var riktigt bra och man fick 2 vällagade hamburgare. Lite större utbud av öl är väl det man kanske skulle kunna önska.

Datum för besöket: maj 2017
1  Tack Lars B
Omdömet skrevs 6 april 2017

Hamnade här i jakten på en god lunch. Mycket folk, men snabb och trevlig personal.Fokus på sallad, raw food och smarriga bakverk. Dagens rätt som var en tvistad bit lax var mycket god, men snålt tilltagen.

Datum för besöket: april 2017
1  Tack Granntanten
Omdömet skrevs 22 mars 2017 från mobil enhet

Åt en varm macka där med chevre och olika tillbehör. Gott men lite tråkigt då det kändes inte var mycket färg och det kändes som något ihopslängt utan något engagemang bakom. Mysigt café annars och det fanns mycket att välja på.

Datum för besöket: december 2016
1  Tack emmaaP7455UU

Resenärer som tittade på Cafe Viskan tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Cafe Viskan? Berätta vad du tyckte!