“Schysst service”
Omdöme om Restaurang Oliven

Restaurang Oliven
Rankad som nr 10 av 151 Restauranger i Borås
Beskrivning: I över 15 år har vi serverat högklassig mat och dryck på Oliven, och det tänker vi fortsätta att göra! Med glädje presenterar vi nu vår nyrenoverade restaurang och lounge. Där ni i restaurangen avnjuter en god middag för att senare gå över till loungen och fortsätta kvällen med goda drycker och trevlig musik.
Omdömet skrevs 4 november 2021 från mobil enhet

Gick ut en härlig lördagskväll med en god vän. Var inte hungrig och velade om vad jag skulle välja. Men vem blir inte hungrig av det här? Grymt gott och fantastisk service var det vi möttes av

Datum för besöket: november 2021
Tack E2006VUkennethk

Omdömet skrevs 13 februari 2021

Hämtade tapas och tog med hem. Ca 10 minuter mellan att jag hämtat tills jag tog första tuggan. Maten var kall och kändes som de hade värmt den i micron. Beställde sötpotatis pommes, kalamares och små kycklingspett. Pommesen var kalla och mjuka, kalamaresen sega och paneringen smuladessönder så fort man rörde dom med gaffeln. Kycklingen var okej. Har hämtat och ätit på oliven flera gånger men känns som det bara blir sämre och sämre. För några år sedan var det mycket bättre kvalite på maten. Personalen kan uppfattar som dryg.
Kommer gå till andra restauranger när i fortsättningen.

Datum för besöket: februari 2021
Tack G8085ZFandreasr
Omdömet skrevs 31 oktober 2020 från mobil enhet

Beställde en controfiletto(biff&bea) med en staropramen dark. Blodigt kött som jag vill ha det, smaksatta primörer av kål,blomkål, paprika
, sparris. Hemmagjord bea .
Allt smakade otroligt gott

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack jonasl201
Omdömet skrevs 3 augusti 2020 från mobil enhet

Tog lite tappas och allt var toppen tyckte vi. Den med friterad halloumi var jättegod och kycklingspetten var rejält tilltagna nästan som en egen rätt i sig. Möjligen hade man önskat lite fler tappas att välja mellan.

Datum för besöket: juli 2020
3  Tack pumpen
Omdömet skrevs 22 juni 2020 från mobil enhet

Alltför stora portioner - borde finnas valmöjlighet med där för anpassad prissättning.
Greksallad - helt ok!
Fryst grillad tonfisk(för nära Göteborg för att vara legitimt en fredag)med smaksatt risotto.
Geggig Créme brûlée i för stor form isf ramekin som brukligt! Växte i munnen!
Justera portionsstorlek och därpå anpassad prissättning över lag!

Datum för besöket: juni 2020
Tack 151annicaa

Resenärer som tittade på Restaurang Oliven tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Restaurang Oliven? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.