“Under medel”
Omdöme om Grill&Gryta

Grill&Gryta
Rankad som nr 3 av 151 Restauranger i Borås
Omdömet skrevs 8 mars 2020 från mobil enhet

Jag och frugan har lunchat här vid ett tidigare tillfälle och tyckte då att det var ganska ok. Inte mer.
Bestämde oss redan då att vi måste återkomma för ett kvällsbesök med en trerätters.
Detta är ju ändå ”Nr 1 bland restauranger i Borås”.
Men får nog säga att vårat besök inte nådde upp till de förväntningar vi hade.
Vi beställde till en början in en ”Kocken väljer” till förrätt som består av 6 röror/förrätter.
För 300kr hade vi förväntat oss lite mer på faten än det som serverades. En ynka liten kopp med gurka och tomat, 4 jättesmå förtorkade kycklingvingar och någon förrätt som saknade utlovad spenat osv.
Det mesta smakade ganska blekt och kryddorna lös med stor frånvaro.

Till huvudrätt hade vi beställt en örtgryta och en okragryta.
Långkokt lammkött skulle det vara i båda fallen kompletterat med färska kryddor och tomatsås.
Här blev det fullständig avsaknad av allt tror jag.
Köttet i örtgrytan var inte färdigt. Färska kryddor lös med sin frånvaro i båda fallen. Allt var bara oljigt och trist. Båda grytorna innehöll dessutom exakt 4 små köttbitar var.
När frågan om allt hade smakat bra svarade vi vad vi tyckte ärligt och fick ingen fråga om vi önskade något mer. Här hade det varit på sin plats att kanske visa lite service och bjuda på kaffe eller något annat som kunde göra besvikna kunder lite nöjdare. Men icke.

Besvikna betalade vi ut oss i kassan och gick till en närliggande restaurang och tog en fantastisk dessert där.

Datum för besöket: mars 2020
1  Tack tomask408

Omdömet skrevs 6 mars 2020 från mobil enhet

Väldigt god och lite annorlunda mat, synd att lokalen inte motsvarar matupplevelsen. Personalen och upplevelsen är topp.

Datum för besöket: september 2019
Tack DakarP1
Omdömet skrevs 6 mars 2020 från mobil enhet

Så god mat trevlig .trevlig personal.toppen service mycket att välja på.inte så dyrt.trevlig lokal detta ska ni prova

Datum för besöket: mars 2020
Tack 92kerstinl
Omdömet skrevs 19 februari 2020 från mobil enhet

Perfekt lunch och smak upplevelse.
Fick två timmar mellan möten passade då på att gå i centrala Borås. Hittade denna restaurang vilket gjorde dagen.
Service vänlig och tog dig tid att förklara den fantastiska maten.
Vällagad och god...
Buffe dessutom!
Rekommenderar stället.

Datum för besöket: februari 2020
Tack karlom173
Omdömet skrevs 19 februari 2020 från mobil enhet

Mysig liten restaurang mitt i Borås. En buffé med många olika rätter att välja på. Grillspett med lamm till vegankost. Trevlig och omtänksam personal. All till ett hyfsat pris.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Henrik L

Resenärer som tittade på Grill&Gryta tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Grill&Gryta? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.