“Nybakat som bäst !”

Fiskarfruns Cafe´
Rankad som nr 36 av 253 Restauranger i Västerås
Bra för: Familjer med barn
Middagsalternativ: Lunch
Beskrivning: Fiskarfruns Café ligger naturskönt ute på Ängsö Naturresrvat vid Mälaren. Här finns även Fiskrökeri & Butik som säljer färsk o rökt fisk.Maten som serveras är i huvudsak rökt fisk från rökeriet.
Omdömet skrevs 24 juni 2017

Ett litet Shangri la för några timmars avkoppling ! Allt är hembakat och smakade super så hit kommer vi fler gånger. Fiskebutiken har stort utbud och den inlagda sillen, vore något för ABBA att lära sig HUR sill skall smaka !

Datum för besöket: juni 2017
Tack Oldis2014

Omdömet skrevs 22 januari 2017 från mobil enhet

Jag tycker det är trist att det står på denna sida att det var öppet på detta café som visade sig att när vi åkt av E 18 för att fika och äta lite var stängt. Det blev 45 min omväg för oss.

Datum för besöket: januari 2017
Tack Veronica B
Pauline V, Ägare på Fiskarfruns Cafe´, svarade på det här omdömetSvarade 23 januari 2017

Hej!

Jag förstår dig. Skulle själv bli både arg o irriterad. Tyvärr är det endast öppet mellan Maj-Dec. Öppettiderna ska inte finnas på Trip Adviser utan man ska endast kunna gå in på vår hemsida för aktuella öppettider. Just för att det inte ska bli missförstånd. Jag är verkligen ledsen att det blev så här för er. Ska kontrollera informationen och rätta till felen.
Tack för att du skrev här .
Vänligen //
Pauline Vidlund

Omdömet skrevs 13 november 2016

En liten utflykt en helt vanlig lördag i november har verkligen givit mersmak.
Målet var Fiskarfruns Café på Ängsö men resan dit och tillbaka var också helt underbara.
En strålande vinterdag, första snön gnistrade då solen sken från en molnfri himmel. Det sprang hjortar vid sidan av vägen på flera ställen, magiskt.
Miljön var mycket fin, gav en känsla av att sitta "hemma hos" fiskarfrun i finrummet och fika.
Det som drar ned betyget något var att man inte eldade i den kamin som fanns i rummet. Det var lite rått och fuktigt. Lite trist då övrigt var mycket bra.
Ett flertal lockande mackor fanns på menyn men vi valde alla räkmackan. Fikabrödet såg också mycket fint ut.
En rekommendation är att man ser till att även servera alkoholfritt öl.

Datum för besöket: november 2016
Tack Mia1954
Pauline V, Ägare på Fiskarfruns Cafe´, svarade på det här omdömetSvarade 15 november 2016

Hej! Trevligt att ni valde ett besök till Ängsö Fisk. Stämmer bra att man kommer "hem till Fiskarfrun". Vi har nämligen bott i huset som idag är ett litet Café och där man även kan äta fisk som är fiskat och rökt av oss. Finns även fisk/räkor som vi köper in eftersom det inte finns i Mälaren. Här kommer man hem till oss som bedriver Yrkesfiske- Mälaren och har liten fiskaffär & rökeri. Vi både bor och arbetar vid Skurusund. Sedan 5 år har vi även lilla Cafee´t med namnet Fiskarfrun´.
Just den dagen var inte vi på plats. Vi hade 2st personal som är trevliga och omtyckta av oss. Dock har de svårt att hantera kaminen. De hade fått hjälp på morgonen att tända men tydligen har de inte lagt in mer ved. Jag vill så gärna att det ska vara hemtrevligt med värmande brasa. Beklagar verkligen att det inte var så när ni var där. Vi har många förfrågningar om både vin&öl till maten. Så det kommer troligtvis att kunna bli det till nästa säsong. Bra tips med Alkholfritt öl! // Vänliga hälsningar från "Fiskarfrun" Pauline

Omdömet skrevs 24 september 2016 från mobil enhet

Jättefina varmrökt lax mackor med fräscha grönsaker. Rent och snyggt! Ordning och reda! Fin natur med många lockande vandringsleder kors och tvärs på Ängsö.

Datum för besöket: september 2016
Tack Matsalvis
fiskpv, Ägare på Fiskarfruns Cafe´, svarade på det här omdömetSvarade 27 september 2016

Hej!

Tack för det fina omdömet. Det är verkligen roligt för oss att vårt arbete uppskattas.
Ängsö Naturreservat är vackert alla årstider.

Omdömet skrevs 11 september 2016

Härligt fikastopp vid besök på det underbara Ängsö. Stället har både fika eller mat på menyn. Närheten till fiskbutiken är heller inte att glömma. Stället blir fort fullt vid bra väder.

Datum för besöket: augusti 2016
Tack Peter22845

Resenärer som tittade på Fiskarfruns Cafe´ tittade också på

Västerås, Västmanlands län

Besökt Fiskarfruns Cafe´? Berätta vad du tyckte!