Västmanlands läns museum
Öppet i dag: 12:00 - 16:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Interaktivt museum - perfekt för alla åldrar!

Ett helt fantastiskt museum för både vuxna och barn! Vi var här en eftermiddag med vår son på 22 ... läs mer

Omdömet skrevs 15 september 2019

Omdömet skrevs 13 juni 2019
tilleniuscamilla
Läs alla 47 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Västerås
från 77,54 US$
från 348,50 US$
från 107,67 US$
Omdömet skrevs 15 september 2019 från mobil enhet

Ett helt fantastiskt museum för både vuxna och barn!
Vi var här en eftermiddag med vår son på 22 månader. Fanns otroligt mycket att upptäcka! Vi hade bara tid att stanna 1,5 timme men hade kunnat spendera hela dagen här.
I entrén finns ett trevligt café med mat och fika. Önskar man sig en öl eller ett glas vin så finns även det.

Jag skulle rekommendera alla som är i Västerås att besöka detta muséet.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack Sudding
Annika H, Informationsansvarig på Västmanlands läns museum, svarade på det här omdömetSvarade 24 februari 2020

Tack för din fantastiska recension! Varmt välkommen tillbaka. :-)

Omdömet skrevs 13 juni 2019

Här finns det verkstad för det små och fin utställning för alla åldrar... Roligt att gå runt och se dem olika årtionden i olika montrar med både kläder och saker. Finns även ett trevligt fik.

Datum för upplevelsen: mars 2019
Tack tilleniuscamilla
Annika H, Informationsansvarig på Västmanlands läns museum, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2019

Tack för din recension och dina många stjärnor! Varmt välkommen tillbaka.

Omdömet skrevs 12 juni 2019

Ett intressant ställe att besöka för alla, från unga till gamla. Där finns konst, tidshistoria (med interaktiva val som passar väldigt bra för barn) och även ASEAs historia (där ingår bl.a. byggnadens historia där man befinner sig)

Datum för upplevelsen: maj 2019
Tack torsten4411
Annika H, Informationsansvarig på Västmanlands läns museum, svarade på det här omdömetSvarade 13 juni 2019

Tack för en mycket trevlig recension!

Omdömet skrevs 17 september 2018

Fräscha rymliga lokaler i ASEA's anrika byggnader.

Utställningen är perfekt för barn, det finns mycket interaktiva och engagerande element. Samtidigt finns tillräckligt med matnyttigt innehåll även för de vuxna som inte har barnasinnet kvar.

Bra café och faciliteter.

Datum för upplevelsen: juni 2018
Tack Keskitalo
Annika H, Informationsansvarig på Västmanlands läns museum, svarade på det här omdömetSvarade 18 september 2018

Vad roligt att höra att din härliga recension! Du är varmt välkommen tillbaka. :-)

Omdömet skrevs 31 juli 2018 från mobil enhet

Mycket bra utställningar, bra utbud på caféet, AC och gratis inträde. Det jag trodde skulle bli en snabbvisit fyllde en hel eftermiddag för mig och 5-åringen.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack Jenny M
Annika H, Informationsansvarig på Västmanlands läns museum, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2018

Vad roligt att höra! Varmt välkommen åter. :-)