Öppet i dag: 10:00 - 18:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Mycket trevligt!

Mysig park med trevlig personal och god service. Utmärkt utflyktsmål för familjen eller för ... läs mer

Omdömet skrevs 25 februari 2020
235ulrikas
Mycket trevlig dag

Var på Kungsbyn med mina barnbarn. Ett fint ställe med mycket engagerad personal. Känner verkligen ... läs mer

Omdömet skrevs 24 februari 2020
021Annette
Västerås, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 91 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Västerås
från 78,73 US$
Mer information
2025 av 91 omdömen
Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

Kungsbyn gör mycket av det lilla. Detta är ingen stor park så vänta er inget Kolmården. Men det är en trevlig och familjär park. De finns många saker att göra och jag rekommenderar att man följer med på djurmatningar, safari och ormklappning. Lekpark och klapphagen är uppskattade platser. Passar bäst för de yngre barnen. Jag gillade Lemurerna bäst.

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack mariahK9697DU
Omdömet skrevs 10 juni 2017 från mobil enhet

Var där med en ettåring och en sexåring. Jättemysig djurpark, trevlig personal som är mån om djur och besökare. Buffén vi åt till lunchen var jättegod och väldigt fräsch. Att man får komma så nära djuren är det bästa, barnen var väldigt nöjda efter ett ha fått klappa getter och mata mufflonfår. Det går självklart inte att jämföra med Kolmården men det är inte rättvist att göra det heller, det här är mycket mysigare och rogivande. Vi kommer komma tillbaka!

Datum för upplevelsen: juni 2017
1  Tack PernillaL833
Maria C, Ägare på Kungsbyn Djurpark, svarade på det här omdömetSvarade 12 juni 2017

Tack för ett fint omdöme! Välkomna tillbaka! /Henrik & Maria

Omdömet skrevs 24 maj 2017 från mobil enhet

Det är väl ok djurpark å deras uppvisningar är bra,likaså deras aktiviteter runt halloween mm. Dock alldeles för dyrt att gå in i djurparken kan jag tycka!

Mycket god mat där ute!

Datum för upplevelsen: december 2016
5  Tack Malin A
Omdömet skrevs 14 maj 2017 från mobil enhet

Någon stor djurpark för en dagsutflykt. Defenetivt värt pengarna. Ponnyridning. Lekpark. Klappa djur och traktorsafari. Bra lunch, helt ok fika.

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack elinforsmark
Maria C, Ägare på Kungsbyn Djurpark, svarade på det här omdömetSvarade 15 maj 2017

Tack för ett fint omdöme och välkomna tillbaka! /Maria

Omdömet skrevs 13 maj 2017 från mobil enhet

Vi har hittat en ny favorit! Lagom stort men många närkontakter med djur! Djuren ser ut att ha det toppen och personalen är väldigt trevlig! Humana priser och gott om platser att äta medhavd matsäck på! Fanns också mat att köpa på plats! En riktig pärla som passar hela familjen!

Datum för upplevelsen: maj 2017
Tack majls21

Tack för ett fint omdöme och vad kul att ni gillar vår fina park! Vi ser fram emot sommarens nya teaterföreställning och hoppas att ni gillar den med! Välkomna ut igen! /Maria