“Vacker kyrkointeriör !”

Vasteras Cathedral
Rankad som nr 1 av 26 saker att göra i Västerås
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 13 februari 2018

Trivsamt att besöka katedralen strax före jul och vi tittade på julkrubban och vackra porträtt uppefter väggarna. Vi fick också fotografera inne i den vackra kyrkan !

Tack 46erling46

Omdömet skrevs 23 januari 2018 från mobil enhet

Det är lugn o avkopplande atmosfär i Domkyrkan. Tänder ljus för närstående, sitter ner o funderar på livet. Dem har fina gudstjänster, väldigt stämningsfullt fint Jul.

Tack brittg2016
Omdömet skrevs 23 januari 2018

Innehåller mycket historia och en historisk utställning av nyare datum. 2 olika orgel och fler små kapell. Absolut värd ett besök alla årstider

Tack wernererichsen
Omdömet skrevs 18 januari 2018

Vacker, historisk och mäktig domkyrka! Utseendet invändigt är inte som brukligt i flera kyrkor att den är utformad som ett T, kors, vid altaret. En kyrka med högt torn och med mycket historia. Har ett skattkammarrum, som är mycket sevärt och med mycket historia om kyrkan och Västerås med flera fina samlingar. Vid vårt besök fick vi höra kören träna inför en högmässa, mycket vackert, stämningsfullt och mäktigt!

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack Girasolvisit
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 14 december 2017 från mobil enhet

Så mysigt med luciafirandet, bör ses, rekommenderas varmt. Vi såg familjeföreställningen helgen före lucia, tippar att kvällsföreställningen med åldersgräns är snäppet bättre!

Tack louisenberg

Resenärer som tittade på Vasteras Cathedral tittade också på

Västerås, Västmanlands län

Besökt Vasteras Cathedral? Berätta vad du tyckte!