1 250 kr
Helt återbetalningsbar innan sön 28 apr.
Frukost ingår
1 250 kr
Helt återbetalningsbar innan sön 28 apr.
Frukost ingår
Ingen förskottsbetalning krävs
Priceline
Omdömet skrevs 20 april 2023

Trevlig personal, bra rum, bra frukost, fin festvåning.Läget vid Stora torget är ju förstås säskilt bra. Nära till gamla staden, nra till restauranger, nära till universitetet. Gratis parkering efte 19 på kvällarna.

Datum för vistelsen: april 2023
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
Tack johnsorenpettersson
Omdömet skrevs 16 april 2023

GENERELLT - (Augusti)
Trevligt gammalt paradhotell (1916/1966) med centralast möjliga läge, som rekommenderas med något förbehåll. Tyst och lugnt. Fina färger och takhöjd. Golvlampor med fem års dammlager men rent i övrigt. God standardfrukost I gammal sal en trappa upp. Den var fullstor precis som på många andra hotell i kedjan. Bo här för läget och byggnaden.

BEMÖTANDE / BETJÄNING
Tjänstvilligheten kunde variera beroende på vem som stod i receptionen. En lång rad nyhetsrapporter intygar att hotellen har stora problem med att hitta personal. Det märks på många hotell. Avresedagen ringde receptionen och frågade varför jag inte avrest. Tiden jag hade fått var kl 12, vilket också stod i hotellets infopärm. Efter ett snabbt stresspåslag fick jag checka ut kl 12.
Lite intervjuande av personal visade att tiden är kl 11, men bara sommartid, would you believe it! Mer intervjuande avslöjade att Elite aldrig har haft det så tidigare men har infört ändringen denna sommar. Ytterligare intervjuande gav vid handen att motiveringen var att det fanns så många rum i hotellet att städpersonalen måste komma in så tidigt, och köra ut gästerna.

BÄTTRING
Anställ då även detta år så många städpersonal att de fortsätter att räcka till alla rum. Det fanns lika många rum förra året, och de tio åren innan det. Kanske det finns mindre städpersonal. Kanske får de minimilön och automatisk fattigpension och blir därför färre. Eller anställ inte, så får vi för pengarna istället snart kastas ut på gatan redan vid kl 07.30. Återinför kontanter. Det är en nationell säkerhetsfråga. Kontantförbud ger aldrig maxpoäng.

VÄRDE 3
RENLIGHET 2-4
SOVKVALITET 4

Datum för vistelsen: augusti 2022
  • Restyp: Reste ensam
Tack JACK L
Cem Gurler, General Manager på Elite Stadshotellet Västerås, svarade på det här omdömetSvarade 18 april 2023

Hej,

Tack för dina synpunkter och konstruktiva feedback.

Elite Hotels har haft utcheck kl 11.00 i snart ett år nu. Det är ett centralt beslut som grundar sig i att vi behöver mer tid att förbereda rummen för kommande gäster. Om man vill stanna ytterligare någon timme i rummet brukar vi kunna lösa det för gästens bästa.

Önskar dig en fin dag och varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 23 februari 2023 från mobil enhet

Trevlig svit ut mot torget, lite lyhört ut mot gatan. Annars trevligt och mysigt. Passa på att beställa frukosten till rummet och ät i lugn och ro med morgonrocken på.
Ligger bra till om man har barn med sig, på andra sidan torget ligger Olearys med massa roliga aktiviteter för barn(och vuxna).

Datum för vistelsen: februari 2023
Tack johan_277
Cem Gurler, General Manager på Elite Stadshotellet Västerås, svarade på det här omdömetSvarade 30 mars 2023

Hej,

Tack för din feedback. Roligt att ni hade en så fin upplevelse av hotellet. Önskar dig varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 29 december 2022 från mobil enhet

Helt ok hotell, enklare typ av frukost, tyst rum men sängen kunde varit skönare. Ett litet täcke i dubbelsäng men sköna kuddar. Hunden blev kungligt välkomnad på rummet med godis mm. Tyvärr kom det in doft av cigarettrök från innergården vilket störde oss.

Datum för vistelsen: december 2022
Restyp: Reste ensam
Tack 545susanne

Hej,

Tack för din feedback. Vi tar till oss av det och ber att få önska dig varmt välkommen åter!

Omdömet skrevs 17 november 2022 från mobil enhet

Tyvärr så blir helheten bara betyg 3 av 5 då hotellet som är från 1900 talets början är jättefint inrett i alla allmänna ytor. Men rummen överens stämmer inte alls med den inredningen så det blir bara så konstigt. För övrigt trevlig personal och bra frukost.

Datum för vistelsen: oktober 2022
Tack Emma Ö
Cem Gurler, General Manager på Elite Stadshotellet Västerås, svarade på det här omdömetSvarade 18 november 2022

Hej Emma,

Tack för din feedback. Jag tar med mig dina synpunkter kring ditt rum internt för framtida investeringar.

Önskar dig varmt välkommen åter!