Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Trevligt, lyhört” 4 av 5 bubblor
Omdöme om Elite Stadshotellet Vasteras

Bästa priser för
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Elite Stadshotellet Vasteras
Rankad som nummer 1 av 16 hotell i Västerås
Stockholm, Sverige
8 omdömen
“Trevligt, lyhört”
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 3 veckor sedan från mobil enhet

Trevligt hotell med bra läge i staden.
Kan upplevas som lite stökigt nattetid, då en pub ligger i anslutning till hotellet.
Hotellfrukosten helt ok, men extremt bullrigt och hög ljudnivå i det ena frukostrummet. Ej behagligt alls att äta där. Frukostpersonalen var lite sävliga och dåliga på att fylla på mat och bestick.
Trevlig receptionspersonal.

Bodde där i December 2016, reste som ett par
Tack LQ83
Cem G, Hotelldirektör på Elite Stadshotellet Vasteras, svarade på det här omdömet, för 4 dagar sedan
Hej,

Tack för dina synpunkter!

När det gäller frukostmatsalen är vi i planeringsstadiet för att renovera och förändra den lokalen. Kommer att bli en spännande förändring.

316 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (14)
Datum | Betyg
46 omdömen
24 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 13 hjälpsamhetsröster
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs för 4 veckor sedan

Första intrycket är väldigt bra. Snygg fasad, lobby och korridorer. Fick ett litet, men fräscht rum som vette mot domkyrkan. Dock väsnades elementet och rören samt A-C:n så mycket att jag bad att få byta. Fick istället ett mycket tyst rum i ena vingen mot torget till. Personalen var hela tiden vänlig, informativ och tillmötesgående, trots en del tekniskt strul med dörrkorten. Bra luft, sköna sängar och fin standard på rummen. Lite gammaldags kanske somliga tycker, men ett stadshotell ska inte vara ett designhotell. Mycket bra frukost, med rapp påfyllning. Kunde funnits fler dagstidningar att välja på dock. Bishops Arms i anslutning till hotellet gör det smidigt att slå ihop notorna om man så önskar. Bastun/spat på hotellet är i minsta laget, men gör så man får upp värmen i alla fall. Om inte din budget är väldigt tajt skulle jag rekommendera detta hotell då pris/komfort/service håller en mycket bra nivå.

Tips för att välja rum: Trots att det vetter mot torget var det rummet tystare än det som vetter mot kyrkan
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde där i December 2016, reste med familjen
    • 4 av 5 bubblor
      Renlighet
Tack hotelinspectorgadget
Cem G, Hotelldirektör på Elite Stadshotellet Vasteras, svarade på det här omdömet, för 4 veckor sedan
Hej,

Skulle vilja tacka för dina konstruktiva kommentarer. Vi är medvetna om de problem du upplevde och jobbar på att lösa dem.

Noterar att du i stort hade en positiv upplevelse av din vistelse här vilket är roligt att höra.

Önskar en God Jul och ett Gott Nytt År!

Västerås, Sverige
195 omdömen
16 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 37 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 11 2016

Gott julbord. Mycket mat att välja mellan, både kall och varm mat. Enda nackdelen var att det var så mycket folk så att jag fick stå och vänta en bra stund innan jag kunde börja ta mat och att jag på grund av kön tog så pass mycket mat så att jag inte skulle behöva köa en gång till, annars hade jag gärna tagit lite mindre och istället plockat en andra runda med det godaste.

Bra service, de gick runt och plockade bort tallrikar som inte längre användes väldigt snabbt.

• Bodde där i December 2016, reste i arbetet
    • 3 av 5 bubblor
Tack robban2015
Hej,

Roligt att du tyckte så mycket om julbordet. Vi har fått många positiva omdömen för årets julbord vilket naturligtvis gläder oss mycket. Vårt köks- och servisteam jobbar hårt för att leverera ett förstklassigt julbord.

Tråkigt att höra om väntetiderna när du var där dock.

Varmt välkommen åter nästa år!

Västerås, Sverige
1 omdöme
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 5 2016

Fräscha rum med en lyxig atmosfär. Kuddmeny, då du kan välja på olika kuddar, hur bra är inte det. Väldigt bra bemötande från personalen. Konferensfika i världsklass. Läget är perfekt med närhet till allt.

• Bodde där i December 2016, reste i arbetet
      Läge
      Rum
      Renlighet
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden

Tack 338christerf
Cem G, Hotelldirektör på Elite Stadshotellet Vasteras, svarade på det här omdömet, december 8 2016
Hej,

För någon månad sedan förändrade vi och förbättrade vi vårt konferensfikautbud. Vi har fått mycket ros för det och det är verkligen roligt.

Kuddmenyn är ett unikt och uppskattat inslag här på hotellet.

Stockholm, Sverige
3 omdömen
3 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs december 5 2016

Mysigt, bra läge och härlig personal! Vi bodde flera föräldrapar under tre nätter under en fotbollscup och alla kände likadant, personalen underlättade verkligen vår vistelse. Vi kommer tillbaka, inte minst för frukosten.

• Bodde där i Juli 2016, reste med familjen
Tack carina125
Hej,

Roligt att du nämner personalen här. De gör verkligen sitt bästa för att våra gäster ska ha en så bra vistelse som möjligt.

Elite Stadshotellet Västerås
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Västeråshotell
Hotel Plaza
Hotel Arkad
Nr 6 av 16 i Västerås
4.0 av 5 bubblor 39 omdömen
Visa priser

Besökt Elite Stadshotellet Vasteras? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Elite Stadshotellet Vasteras

Verksamhet: Elite Stadshotellet Vasteras
Adress: Stora Torget 7, Box 19, Västerås 721 87, Sverige
Telefonnummer:
Region: Sverige > Västmanlands län > Västerås
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Spa Sviter
Typ av hotell:
Rankad som nummer 1 av 16 hotell i Västerås
Prisklass (per natt): 836 kr - 1 406 kr
Hotellklass:4-stjärnigt — Elite Stadshotellet Vasteras 4*
Antal rum: 137
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia, Hotel.de, Elite Hotels of Sweden, Priceline och HRS så att du tryggt kan boka med Elite Stadshotellet Vasteras. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Elite Stadshotellet Vasteras västerås

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?