“Romantiska dagar”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 9 sidor till!
Best Western Plus Hotel Plaza
Rankad som nummer 4 av 16 hotell i Västerås
Omdömet skrevs januari 8 2017 från mobil enhet

Vi kom fram sent på kvällen och blev varmt mottagna. Vi fick ett fint rum med badkar, dessvärre inte någon utsikt över staden utan in i ett kontor.
Men sköna sängar, rent och fräscht även om städerskan hade glömt slänga påsen fr papperskorgen.

Fanns kaffe och the på rummet.
Stor säng, jag hade önskat fler kuddar i sängen det var varsin kudde rätt höga kuddar.

God frukost, det var tryck vid 9 tiden och då hade personalen svårt att hinna med att plocka av borden och fylla på buffén. Saknade fikabröd och goda the sorter.
Vi är nöjda men om ngt skulle förbättras så lite mer piff både på rum och frukost.
Men vi kommer tillbaka.

Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack Jenny B
Plazavasteras, Hotellchef på Best Western Plus Hotel Plaza, svarade på det här omdömetSvarade januari 9 2017

Hej Jenny,

Tack så mycket för ditt betyg till oss.
Vi ser över piffet på rummen och även sortimentet på frukosten nu innan kedjebyte 1 mars och vi önskar dig varmt välkommen tillbaka till Hotel Plaza i Västerås.

Det finns nyare omdömen om Best Western Plus Hotel Plaza
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs januari 5 2017 från mobil enhet

Vi ville boka juniorsviten, men till vår besvikelse fanns det bara två separata sängar i dessa rum vilket kändes tråkigt, så valde vi istället superior dubbelrum.
Rummet är modernt och fräscht med fina färger och fin stil, med trevlig utsikt men det kändes som om hotellet snålat på det mesta.
Det fanns inga morgonrockar eller tofflor på rummet, det fanns ingen minibar och handdukarna var av mindre modell och sträva.
Vi fick bara en kudde var och "dubbelsängen" var två sängar ihopskjutna vilket bildade en springa mellan sängarna.
"Gratis hygienartiklar" innebär tvålpumpar uppsatta på väggarna i badrummet.
Det fanns ingen roomservice-meny på rummet heller och bara 9 kanaler tillgängliga på tv:n.

Vi hade det väldigt mysigt och vi uppskattade frukosten, som också hade bra glutenfria alternativ, men vi fick ingen mysig hotellkänsla.
Vi saknade fluffiga kuddar, minibar, morgonrockar och små shampooflaskor.
Det är liksom detta som skapar riktigt bra hotellkänsla, vi är därmed besvikna då vi får intrycket av att man försökt snåla i på saker.

Bodde här: Januari 2017, reste som ett par
Tack Tova A

Hej Tova,

Tack så mycket för ditt betyg till oss.
Jag tar med mig dina åsikter och synpunkter till berörda avdelningar och tackar dig för att du gav oss den feedbacken så vi kan förbättras. Vi ser även över sortimentet både på artiklar på rummen, tvkanaler och sängar när vi nu renoverar hotellet.

Omdömet skrevs januari 4 2017 från mobil enhet

Vi ville samla släkten och tilldelades en egen svit! Det var en verkligt bra start. Rummet och framför allt mattorna behöver en uppfräschning. Frukosten var fantastisk och lobbyn väldigt trevlig och välkomnande. Vi var så nöjda.

Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
Tack Ulrika L

Hej Ulrika,

Tack så mycket för ditt fina betyg till oss. Vi går idagsläget igenom alla rum för att åtgärda det som "behövs"

Omdömet skrevs januari 4 2017 från mobil enhet

Var där en natt i mellandagarna och bodde i ett dubbelrum.
Rummet var okej, men sängkläderna hade små fläckar, såg ut som blod. Även gardinerna hade fläckar. Tråkig inredning för att vara fyrstjärnigt. Inget kylskåp, och en supergammal hårtork på väggen i badrummet. Varmt på rummet var det också. Att sängarna var två enkelsängar de skjutit ihop var en stor besvikelse eftersom att de gled ifrån varandra om man låg i mitten.
Frukosten var god och hotellet har fint inredda allmänna ytor. Skybaren är ganska liten, men hade okej priser på drinkar och så klart en mycket fin utsikt.
Hotellet ligger jättenära både tågstationen och shopping.
Kommer dock inte välja att bo här igen, finns mysigare och mer prisvärda hotell.
Skybaren får även icke hotellgäster besöka.

Bodde här: December 2016, reste som ett par
Tack MyAnd85

Hej Myzan,

Omdömet skrevs januari 2 2017

Mycket bra hotell med en omfamnade lobby som möter en direkt innanför dörrarna. Personalen gjorde ett super jobb när jag vill boka och löste så 4 vuxna kunde bo i ett och samma rum! Trevlig personal som var bemötande och hjälpsamma ända från bokningen någon månad innan. Hade dock önskar att juniorsvitrn vi bodde i hade haft en något högre standard.

• Bodde här: Januari 2017, reste med vänner
Omdömen sammanställs i samarbete med FirstHotels.com
Tack l0uisemi

Hej l0ouisemi,

Tack så mycket för ditt jättefinabetyg till oss. Vi ser över utbudet i våra sviter inför våren och bytet till att bli Best Western.

Helene Lundin Hotelchef Hotel Plaza

Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Västeråshotell
0.4 km bort
Hotel Arkad
Nr 5 av 16 i Västerås
51 omdömen
Visa priser

Besökt Best Western Plus Hotel Plaza? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Best Western Plus Hotel Plaza

Adress: Kopparbergsvägen 10 | Box 520, Västerås 722 13, Sverige (Tidigare Hotel Plaza)
Region: Sverige > Västmanlands län > Västerås
Bekvämligheter:
Bar/lounge Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Sviter Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 4 av 16 hotell i Västerås
Prisklass: 901 kr - 1 539 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Best Western Plus Hotel Plaza 4*
Antal rum: 203
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, Booking.com, TripOnline SA, Expedia, Ebookers och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Best Western Plus Hotel Plaza. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
First Hotel västerås

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?