Boka nu, betala på plats
Trip.com
Priceline116 US$
ZenHotels.com125 US$
Omdömet skrevs 6 juni 2017

Lugnt trevligt tyst privat hotel, kan dock vässa detaljarbetet avsevärt. Väldigt fet/blaskig mat, den fantastiska frukosten innehöll blek äggröra, vattnig bacon och väl omogen frukt.
Dessutom borde det vara en självklarhet att premiumrum har handdukar och badrumsprodukter till alla som bor i rummet.

Datum för vistelsen: juni 2017
Tack fredrikb100
Omdömet skrevs 28 maj 2017

Hotellet ligger mycket centralt. Kanske inte den högsta standarden på rummen, men rent och fräscht. konceptet med kvällsmat är uppskattat, och som allergiker blir man glad att även jag kunde få en god middag trots fiskallergin.

Tack 849matsg
Omdömet skrevs 14 maj 2017

Ett mycket hemtrevligt o trivsammt hotell med mycket bra mat o frukost. Man känner sig alltid välkommen hit. Lungt o avkopplande. Bra med gym o bastu. Bra läge. Trevligt med eftermiddags fika. Trevlig personal.

Tack Helena E
Helena A, Hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Etage, svarade på det här omdömetSvarade 15 maj 2017

Hej Helena E!

Tack så mycket för ditt fina omdöme.

Vi hoppas att få se dig hos oss snart igen :)

Omdömet skrevs 11 maj 2017

LÄGE: Hotellet har ett bra och centralt läge nära tågstationen. Entrén är lite otydligt markerad och dörren in var låst när vi kom fösta kvällen ca 22:30. Ingen svarade när vi ringde på första gången så vi tog ett varv runt kvarteret och letade efter en annan ingång som inte fanns. Andra gången vi ringde på fick vi svar och släpptes in.

RECEPTION: Receptionen ligger på fjärde våningen och är modernt utformad.

RESTAURANG: Väldigt god frukost med stort utbud. Plus att det även ingick eftermiddagsfika och kvällsmat.

RUM: Rummet var en stor besvikelse jämför med bilder från hemsidan. Vi bodde i ett standardrum som var rejält slitet. Golvet och väggarna var slitna och hade fläckar och slitagemärken. Det saknades nattduksbord på bägge sidor om sängen som var bäddad för 1 person trots att vi bokat för 2 personer. Det fanns inget extra sängkläder i rummet och även handdukar fanns bara för 1 person. Nattpersonalen var trevlig, men hittade inga färdiga täcken utan gjorde iordning detta inne på vårt rum. Badrummet är enkelt och ganska omodernt, men allt fungerade. Ett annat minus var att riktiga mörkläggningsgardiner saknades så rummet blev ljust vid 4-tiden. Hälften av kanalerna på TV:n fungerade inte och TV:n var konstigt upphängd så bilden var vinklad snett uppåt taket.

SERVICE: Kommunikationen inom hotellet verkar inte fungera så bra. Förutom problemen när vi kom blev det problem även när vi skulle åka. Vid frukosten stod det att man kunde ta med sig smörgåsar mm att äta under dagen för 20 kr styck. Vi önskade ta med 5 st och informerades att de skulle hjälpa oss att göra iordning dem och att vi kunde hämta dem vid utcheckning. Vid utcheckning har receptionisten dock ingen aning om detta. Hon vill att vi betalar för roomservice på 5 smörgåsar á 45 kr styck och är helt oförstående när vi förklarar att vi skulle betala 20 kr styck enligt deras egen skylt i matsalen och enligt information från restaurangpersonalen. Hon vägrar gå med på detta och vill att vi ska betala 225 kr utan att få några smörgåsar. När vi förklarar att vi inte ätit några smörgåsar utan skulle få dem vid utcheckning säger hon att hon inte kan göra något åt detta. Vi ville inte betala för något vi inte fått så "på nåder" slapp vi betala och utan smörgåsar till vår hemresa fick vi lämna hotellet. Det här är ett mycket tråkigt bemötande. Vi behandlades med misstro trots att det var hotellpersonalen som gjort fel. Tack och lov finns det andra restauranger och vi hade precis tid att köpa matsäck innan tåget gick.

SAMMANTAGET: Vi har bott på 5 olika Clarion Collection och blev tyvärr ganska besvikna denna gång. Vi har varit väldigt nöjda med tidigare hotellvistelser på Clarion Collection och trodde att nivån skulle vara ungefär samma inom kedjan, men det har vi sett att det inte stämmer.

Tack Jonas E

Hej JonasSuzy!

Hej JonasSuzy!

Tack så mycket för att du tagit dig tid att ge oss en utförlig feedback efter din/er vistelse hos oss. Vi har redan pratats vid i telefon efter er vistelse, men jag väljer även att besvara dig här.

Trevligt att läsa att ni uppskattade vår frukost, fika och kvällsmat vi bjuder våra övernattande gäster på samt vårt centrala läge.

Vi tar till oss din feedback och tycker det är tråkigt att mycket gått fel under er vistelse. Vi är medvetna om slitaget på rummen och arbetar för en kommande renovering. Vi ska se över vilken information vi går ut med på hemsidan. Det är självklart inte ok att vi inte svarade och öppnade åt er när ni anlände till hotellet, att rummen inte var färdigställt för två personer, att vår kommunikation ut mot gäst vad gäller att ta med sig smörgås från vår frukost inte är tillräckligt tydlig och kommunikationen mellan personalen har brustit. Jag kommer se över vad som hänt här och ta det med berörd personal.

Återigen stort tack för din feedback., den är viktig för oss.

Omdömet skrevs 3 maj 2017

Ett trevligt hotel med bra läge och centralt läge med fin service! Smala sängar. Bra frukost och kvällsmat. Lite udda med receptionen högst upp men det kan förklara namnet Etage. Gång avstånd från stationen.

Datum för vistelsen: april 2017
Tack BoKlok
Helena A, Hotelldirektör på Clarion Collection Hotel Etage, svarade på det här omdömetSvarade 9 maj 2017

Hej BoKlok!

Tack för att du har tagit dig tid att recensera oss här på tripadvisor.

Vad roligt att ni uppskattade vårt centrala läge med närhet till allt. Blir stolt att läsa om mina kollegors fina service. Trevligt att ni tog del av vår kvällsmat som vi bjuder alla övernattande gäster på.

Återigen stort tack & välkomna tillbaka till oss!