“Rustikt och trivsamt”
Omdöme om Kalle pa Spangen

Kalle pa Spangen
Rankad som nr 136 av 274 Restauranger i Västerås

I ett charmigt 1800-talshus i centrala Västerås vid Svartån som tidigare varit både repslageri och fiskbutik håller caféet ”Kalle på Spången” till sedan 1995. Redan från start satsade man på att retroinreda, bord och stolar var till salu och idag känns det lite som om att det är de överblivna och mest rangliga möblerna som står kvar. Vi hittade en plats långt in i lokalen och blev serverade våra smörgåsar, stora och välfyllda med, i mitt fall nystekta köttbullar och något mesig rödbetssallad. Inte helt billigt, men trivsamt. Här serveras ett stort utbud soppor, smörgåsar och här finns en hel salladsbar som jag skall prova nästa gång.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack Robert A

Resenärer som tittade på Kalle pa Spangen tittade också på

Västerås, Västmanlands län

Besökt Kalle pa Spangen? Berätta vad du tyckte!