“En sommarkväll i maj”
Omdöme om Locavore

Locavore
Rankad som nr 2 av 252 Restauranger i Västerås

Mycket gott, spännande att inte veta i förväg vad det serveras. Vi valde fisk både i för- och huvudrätt. Vackert upplagt, med örter och tillbehör. Fin service och beskrivning om vad vi skulle få. Ett gott vin rekommenderades till. Njöt av utsikten. Soft musik i bakgrunden. Vi höll på att av misstag smita från notan - den skulle signeras- men fångades in vid hissarna. ;-) En härlig frukost följde morgonen efter.

Tack H1914PTtinal

Restaurangen ligger onekligen bra till, med utsikt över Västerås och vattnet. Kvalitén på maten var genomgående bra, ryggbiffen stack ut och var mycket gott! Desserterna var också mycket välsmakande.

Servicen var däremot några frågetecken. Vi hade vinpaket till, men det var paret bredvid oss som uppmärksammade oss på att det skulle vara ett glas vin till nudelsoppan vi fått serverad. Vi fick därmed vinet när vi nästan ätit upp vår rätt. Därtill blev vi direkt serverade vinet till huvudrätten - men huvudrätten kom 30 min senare. Upplevde därför att serveringen av mat och dryck var i beklaglig obalans.

Utöver detta beställde vi en "add ons" (steam bun pork) när servitrisen tog upp vår beställning i början av kvällen. Den sågs inte till, och när vi strax innan desserten frågade när den skulle tänkas komma ut såg servitrisen tveksam ut och frågade om vi verkligen beställt en sådan. Paret bredvid oss intygade att de hört oss beställa den, och servitrisen erbjöd sig att skynda till köket för att få dem lagade. Av förklarliga skäl avbeställde vi den dock eftersom vi redan fått dessertvinet och väntade på desserten.

Nu hade vi helhetsupplevelse och bodde på hotellet och hade tid i SPAt och jag är mycket nöjd med min vistelse i stort, så jag hade nog blivit mycket mer irriterad om vi kommit specifikt för att bara äta på restaurangen.

Tack 410Lollo
My Ö, Service Manager på Locavore, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Hej,

Tack för att du tagit dig tid att förse oss med feedback om er vistelse på Steam Hotel. Vi är så glada för att ni valde att besöka oss!

Det är tråkigt att höra om er upplevelse på restaurang Locavore. Vi har höga ambitioner och vill att alla våra gäster ska få fina och unika upplevelser men här har vi inte levererat hela vägen. Jag ber om ursäkt för detta. Självklart ser jag till att följa upp detta med vår ansvariga chef på Locavore.

Jag hoppas att vi får nöjet att välkomna er tillbaka till oss igen i framtiden så att vi får visa vad vi verkligen går för. Tveka isåfall inte att maila servicemanager@steamhotel.se innan, så kommer vi se till att ni får extra guldkant på vistelsen.

servicemanager@steamhotel.se

Vi åt avsmakningsmeny med dryckespaket, det var helt ok. Hade önskat att fördrinken hann avnjutas innan vinet kom, vilket inte var fallet. Vi kom upp, beställde fördrink och meddelade att vi ville ha vinpaketet. Först kom vin, sen nån aptitretare, sen fördrink och sedan rätten som vinet skulle drickas till. Inte speciellt välkomponerat tillsammans med vinet och man kände sig lite som boskap. Maten var god, men inte värt det.

Tack 171erike

Hej,

Tack för att du har skrivit en recension och tack för din feedback.
Det är tråkigt att höra om er upplevelse på restaurang Locavore. Vi har höga ambitioner och vill att alla våra gäster ska få fina och unika upplevelser men här har vi inte levererat hela vägen. Jag ber om ursäkt för detta. Självklart ser jag till att följa upp detta med vår restaurangchef på Locavore.

servicemanager@steamhotel.se

Väldigt god mat. Många spännande smaker. Trevlig och mycket serviceinriktad personal. Kommer gärna tillbaka.

Tack Badbruden

Jättetrött tjej som serverade oss, hon verkade verkligen inte trivas med sitt jobb. Upplevelsen blev ännu sämre efter att hon meddelat att vi kunde dra av en rabattcheck i receptionen vid utcheckning - det kunde vi inte alls. Efter mycket irritation gick det tillslut att ordna (surprice).

Maten var helt ok och killen i baren var pigg och trevlig. Synd att kvaliteten ska variera så mycket.

Riktigt irriterande att ni skickat 4 uppmaningar om att lämna omdömen, det var 10 dagar sen var hos er. Räcker det inte med en gång?

Tack sarahS7742SL

Hej Sarah,

Tack för att du tagit dig tid att förse oss med feedback om er vistelse på Steam hotel. Det gläder mig att ni hade en fin vistelse i det stora hela, samtidigt som jag tar din konstruktiva feedback på allvar.
Det är verkligen tråkigt att höra om er upplevelse på restaurang Locavore. Vi har höga ambitioner och vill att alla våra gäster ska få fina och unika upplevelser men här har vi inte levererat hela vägen. Jag ber om ursäkt för detta. Självklart ser jag till att följa upp detta med vår restaurangchef på Locavore.

Självklart kommer jag även att följa upp varför det har skickats ut så många påminnelser till dig.

servicemanager@steamhotel.se

Resenärer som tittade på Locavore tittade också på

Västerås, Västmanlands län

Besökt Locavore? Berätta vad du tyckte!