Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Simon A

Fantastiskt

Omdöme om The Steam Hotel
5,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs för 2 veckor sedan
Jättetrevligt och värt att besöka. Värt varenda krona. Maten uppe på 18th floor va otroligt god.
Jättemysig miljö inne på pool club och man kände verkligen att det va lyx, perfekt för att slappna av. Steam sauna och aroma sauna va båda stora favoriter.

Kommer definitivt att besöka igen
Datum för vistelsen: januari 2025
Resetyp: Reste som ett par
5,0 av 5 bubblorStandard
4,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorRenlighet
5,0 av 5 bubblorService
4,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Steam Hotel, Guest Services / Front OfficeThe Steam Hotel, svarade på det här omdömet
Svarade för 1 vecka sedan
Hej Simona,

Stort tack för din fina recension.
Vi är glada att höra om din trevliga upplevelse hos oss.

Jag hoppas att vi snart får äran att välkomna er till oss igen!

Med vänliga hälsningar
Emilia
Guest Excellence Manager

Det här är det subjektiva svaret från en representant för ledningen och inte från Tripadvisor LLC.
Förteckningarna över bokningserbjudanden för varje verksamhet tar hänsyn till den ersättning som våra partner betalar till oss. Priserna som visas kan vara för olika rumstyper. De priser som visas är de lägsta tillgängliga, vilket motsvarar den billigaste tillgängliga rumstypen, som tillhandahålls av våra partner vid tidpunkten då användaren söker.
Hotell i närheten
  • Booking.com
  • Strawberry Hotels
    1 159 kr
  • Hotels.com
0.8 km från The Steam Hotel
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
  • Hotels.com
  • Scandic Hotels
    1 321 kr
  • Booking.com
0.9 km från The Steam Hotel
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
  • Hotels.com
  • Booking.com
  • Algotels
1.1 km från The Steam Hotel
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
  • Expedia.com
  • Strawberry Hotels
    1 450 kr
  • Hotels.com
1.3 km från The Steam Hotel
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
  • Booking.com
  • Hotels.com
  • Priceline
1.5 km från The Steam Hotel
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
Västerås. Hotell Valsaren. 4 aug. 2014
  • Priceline
  • eDreams
  • Vio.com
1.1 km från The Steam Hotel
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
  • Booking.com
  • Priceline
  • Hotels.com
1.2 km från The Steam Hotel
Kostnadsfritt wifi
Restaurang
Exterior BW Ta Inn Hotel
  • Booking.com
  • Expedia.com
    996 kr
  • Algotels
0.9 km från The Steam Hotel
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
  • Booking.com
  • Hotels.com
  • Priceline
3.7 km från The Steam Hotel
Kostnadsfritt wifi
Kostnadsfri parkering
Accommodation "The Farm"
  • eDreams
26.9 km från The Steam Hotel
Kostnadsfri parkering
Djur tillåtna
Visa fler hotell i Västerås
Omdömen (4 138)
Filtrera omdömen
4 138 resultat
Medlemsbetyg
2 538
994
373
157
76
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
Medlemsbetyg
2 538
994
373
157
76
Läs vad resenärer säger:
Valda filter
Filtrera
Listan uppdateras ...
38 av 4 138 omdömen
Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Helt outstanding hotell jämfört med de hotell vi tidigare bott på i Sverige och även i andra länder. All personal är fantastisk och den industriella interiören och inredningen i fastigheten är superläcker!! Funderar redan på när vi ska planera in nästa vistelse där👌👌

Datum för vistelsen: januari 2025
  • Restyp: Reste med vänner
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack marinasQ7076HR
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Steam Hotel, Guest Services / Front Office på The Steam Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Hej Marina,

Många tack för att du skrivit så fina ord om oss!
Det värmer verkligen att läsa om att ni är nöjda med er vistelse och att ni vill komma tillbaka.

Vi hoppas vi får äran att välkomna er till oss snart igen!

Med vänliga hälsningar
Emilia
Guest Excellence Manager


Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs för 2 veckor sedan

Nu var vi här för andra gången. Första gången över jul var ingen bra upplevelse, men Steam Hotel steppade upp och gav det en chans till med att kompensera oss. Denna gång var upplevelsen bättre förutom att en servitris i restaurangen gjorde livet surt för oss och stod och tillrätta visade och tröck ner oss i skorna när vi frågade om det är vanligt att oxfilén tar 50 minuter. A la carte maten kan vara bättre kvalitet och att en servitris står på knä vid bordet för att se att det är lika lite i vinglasen är bara oacceptabelt !! Sen att ett halvt glas vin kostar SEK 220 är ett rån när det inte ens är ett exklusivt vin. Så där kan det verkligen bli bättre och att restaurang personal fattar att kunden är kung och att man ska lyssna till kritik, ta emot den och försöka förbättra sig. Kritik är inte dåligt utan då vet man vad man ska förbättra, bara kritiken framförs på ett rättvist sätt, så som vi gjort nu båda gångerna.

Datum för vistelsen: januari 2025
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack Veronika S
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Steam Hotel, Guest Services / Front Office på The Steam Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Hej Veronika,

Tack för att du tagit dig tiden att skriva en recension.
Vi uppskattar både positiv och konstruktiv feedback då den hjälper oss att utvecklas och bli bättre.

Jag beklagar att er upplevelse i restaurangen inte levde upp till era förväntningar.
Vår restaurangchef har tagit del av din feedback och kommer ta detta vidare med teamet.

Jag hoppas vi får chansen att välkomna er tillbaka i framtiden!

Med vänliga hälsningar
Emilia
Guest Excellence Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs för 2 veckor sedan från mobil enhet

Hela hotellet inklusive spat har dämpad belysning vilket är bra att veta för synskadade personer.

Restaurangen tajmade inte maten med vinpaketet. Olika personer kom med vinet och maten vilket förmodligen bidrog till det. När man köper ett vinpaket vill man ju gärna ha en liten förklaring till varför man får just det vinet, ett av glasen ställdes bara fram på bordet utan vidare kommentar. Vinpaketet var mycket dyrt i förhållande till den snåla mängden vin man fick. Potatisen till maten var oklart om det var till en eller två? För mycket till en men lite snålt till två. Förrätten med räkor var het, vilket det inte fanns någon hint till i menyn. Jag åt upp min ändå men hörde vår bordsgranne klaga på det också och han åt knappt något på sin.

Man får inga luddiga, härliga tofflor. Man får flipflops och det var ”one size fits all”, vilket vi alla vet inte är sant.

Morgonrockarna är helt underbara! Fluffiga och gosiga. Trevligt med gröna.

Eldrummet jag sett fram emot och sett bilder på med en riktigt brasa var tyvärr bara en liten etanoleld.

I spat fanns knappar man kunde trycka på för att få ett glas bubbel, vi tryckte och tryckte men ingen kom. När vi väl beställde i baren var bartendern oengagerad och tyckte uppenbart att det var jobbigt att jag ville ha två olika drinkar. Inte serviceminded för fem öre, knappt ögonkontakt och ett leende kunde han inte frambringa.

Mycket folk i bassängerna och hög musik överallt, mer som ett disco, ingen spamusik.

Saknade helkroppsspegel och krokar till badrocken i rummet. Vi hade ett stort rum så plats fanns.

Frukosten var fantastisk med det lilla extra! Gott bröd, fantastiskt gott te, stort urval av frukt. Det enda jag saknade var sill. Äggröran var lite lös, baconen var goda.

Rummet och hela hotellet har otrolig design och inredning! Det är unikt, genomtänkt och vackert!

Sammanfattningsvis så tycker jag att det var värt vistelsen med det rabatterade pris vi betalade, hade inte tyckt det var värt ordinarie pris. Min åsikt är att det är lite hypat och lite överreklamerat. Dock var utomhusbassängen härlig, rummet var bra, sängarna sköna och frukosten fantastisk!

Rumstips: Be om ett hörnrum, rymligt och fönster åt 2 håll.
Datum för vistelsen: januari 2025
Restyp: Reste som ett par
Tack kattis123456
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Steam Hotel, Guest Services / Front Office på The Steam Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 1 vecka sedan

Hej Kattis,

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension och förse oss med feedback.
Vi är glada att höra om er trevliga upplevelse hos oss.

Jag beklagar att vår service brast på flera områden och att vistelsen inte riktigt blev som ni hade förväntat er.
Din feedback ser jag till att framföra till berörda avdelningschefer så att vi kan lära, utveckla och förbättra vårt arbete.

Det är alltid värdefullt att höra vad vi kunde ha gjort bättre, så jag är tacksam att du upplyser våra förbättringspunkter.

Vi hoppas vi får äran att välkomna er till oss snart igen!

Med vänliga hälsningar,
Emilia
Guest Excellence Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs för 3 veckor sedan

Helt klart Bästa SPA/ Må bra hotellet vi testat i Sverige! Med en otrolig design och miljö, vackra rum, fantastisk trerätters middag och stor underbar frukostbuffé. Super trevlig personal som gjorde allt för att vi skulle ha så trevligt som möjligt under vår vistelse! 10 av 10!!

Rumstips: Ett måste att göra ett besök på detta fantastiska SPA hotell! 10 av 10!!
Datum för vistelsen: januari 2025
  • Restyp: Reste med familjen
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack Maria C
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Service Manager, Guest Services / Front Office på The Steam Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej Maria,

Tack för att du delar med dig av din fantastiska upplevelse på vårt hotell!

Vi är jätteglada att höra att du tycker om vårt koncept, design och miljö, att rummen var vackra och att maten var fantastisk.
Det är allra viktigast att våra gäster känner sig trygga och njuter av sin vistelse hos oss.

Vi vill också passa på att tacka för att du nämner vår personal och deras omtanke.
Vi är stolta över att ha ett sådant fantastiskt och serviceinriktat team och det är alltid kul att höra att de har gjort ett bra jobb.

Vi ser alla fram emot att få välkomna er åter!

Ha en fin helg.

Varma hälsningar,
Joyce
Guest Excellence Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs för 3 veckor sedan från mobil enhet

Vi kom hit runt 16 och checkade in väl bemötta av recpitionen vi fick varsit rum
Stora och fina rum i det enda rummet luktade det väldigt mycket urin från toaletten så åkte ner och klagade fick en nytt rum för handikapps anpassning dock väldigt hård säng. Två av stora restaurangerna var full bokad så dom hade dropp in på en italienskt restaurang men vilka priser 250kr för pasta känns väldigt överdrivet. Frukosten var helt fantastisk finns mycket att välja bland.

Datum för vistelsen: januari 2025
Restyp: Reste som ett par
Tack kattis30
Det här är ett subjektivt omdöme av en Tripadvisor-medlem och inte av Tripadvisor LLC. Tripadvisor kontrollerar omdömen.
Service Manager, Guest Services / Front Office på The Steam Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej Kattis,

Tack för att du delar med dig av din upplevelse!

Det låter som en blandad känsla av vistelsen.

Det är fint att höra att du fick hjälp av mina kollegor i receptionen när rummet inte mötte era förväntningar och att ni då fick ett nytt rum.
Det är alltid tråkigt när man inte kan få plats på de restauranger man önskar,
Vi har äran att nästan alltid vara ett fullbokat hotell och därför rekommenderar vi alltid att man förbokar en plats i någon av våra restauranger innan ankomst då det lätt bokas fullt..
Men det glädjer oss att frukosten var fantastisk och att det fanns mycket att välja på.

Jag hoppas att vi får välkomna er åter i framtiden!

Ha en fin helg!

Varma hälsningar,
Joyce
Guest Excellence Manager

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen