“God glass..”

Kök: Deli
Bra för: Lokal mat
Bra för: Lokal mat
Omdömet skrevs 29 juli 2020

God glass, tycker dock att man borde kunnat satsa på miljön utanför för att kunna sitta i en mysigare miljö och äta den glass man köpt.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack lenakarl

Omdömet skrevs 12 juni 2019 från mobil enhet

Fantastisk god, hemgjord glass med intressanta smaker. Messmörsglassen o ”dammsugarglassen” var jätte god. Ett minus var den oflexibla tjejen i kassan. De har regeln att man får smaka på två olika sorter innan man bestämmer sig, vilket väl är ok så man inte äter sig nöjd gratis. Men nu stod jag o velade o ville prova en tredje. Eftersom min man inte provade alls så bad jag att få ett av hans ”smakprov”, men ”det går inte”, sa hon avmätt. Jag ångrar att jag inte sa åt min man att ta det smakprovet jag ville ha o så helt enkelt ta skeden ut hans hand i stället. Dåligt av henne att ge en dålig stämning, särskilt som vi var de enda kunderna i affären denna regniga dag. Kunde ju faktiskt vara lite mer serviceminded!

Datum för besöket: juni 2019
Tack anita_
Omdömet skrevs 19 juni 2018 från mobil enhet

God hemgjord glass. Väl värt ett besök och en glass naturligtvis. Ligger bra till med mysig atmosfär i pittoreska Grythyttan.

Datum för besöket: juni 2018
Tack Celundholm
Omdömet skrevs 28 maj 2017

Vem trodde att man skulle hitta ett sådant ställe i Grythyttan
Glass i många - för oss - okända smaker och att inte glömma alla chokladsorter i olika former. Kulor, bollar, linser kakor - ja i alla former OCH gott!
Ett plus för personalen som kom ut med en vattenskål till vår hund i den 30-gradiga värmen.

Datum för besöket: maj 2017
Tack Kent426
Omdömet skrevs 26 juli 2016

Mitt i lilla Grythyttan vid torget ligger denna glass oas. Egen tillverkad glass med minst sakt udda o goda smaker. Vad sägs om glass med messmör smak? Eller senapsglass med Dijon smak. Varianterna är många. Väl värda att utforska.

Datum för besöket: juli 2016
Tack Steget

Resenärer som tittade på Grythyttan Glass & Choklad tittade också på

Besökt Grythyttan Glass & Choklad? Berätta vad du tyckte!