“Tisdagspaket”

Rankad som nr 1 av 1 Efterrätter i Grythyttan
Kök: Franskt, Svenskt, Pub
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar

Fina rum, rent och snyggt gäller hela anläggningen. Upplever historia i huvudbyggnaden mm . Började med eftermiddagskaffe med bricka
Med godsaker , sedan valde vi paket livsnjutaren med en 4rätters . Trevlig personal
Men kombinationen av menyn med alla dessa smaker passar inte in , detta var en tisdagsmeny. Vin paketet som erbjudes provade vi inte alla förslag , men de vi provade var inte vi nöjda med.
Det finns att jobba med menyn och dryckespaket. Smakerna och tyckena är olika
Men vi var 4stycken och var överens om detta.

Datum för besöket: april 2021
Tack Göran S

Omdömet skrevs 7 november 2020 från mobil enhet

Vi kom fram till att det gått 27 år sedan vi var här förra gången, en oförglömlig kväll. Nu är det ju helt andra restriktioner som gäller och Grythyttan har gjort ett jättebra jobb med att anpassa sig. Det kändes aldrig trångt och allt var fint genomtänkt. Maten var fantastisk! Personalen var proffsig och mycket trevliga. Rummen lika fina som vi mindes dem. Tack för en härlig vistelse!

Datum för besöket: november 2020
Tack Stefan_TrAdv
EmelieMill, Marknadsföring på Grythyttans Gästgivaregård, svarade på det här omdömetSvarade 12 april 2021

Hej,

Det låter helt klart som ni hade en fantastisk vistelse hos oss. Tack för den fina recensionen! Varmt välkomna tillbaka när tillfälle ges!

Vänligen, Emelie på marknadsavdelningen.

Omdömet skrevs 23 september 2020

Det lär krävas tre personer för att göra en bra vinägrett: En generös människa till oljan, en snåljåp till vinäger och en galning till pepparn. På Grythyttan tycks man ha missuppfattat talesättet. Den generöse finner man i köket medan, katastrofalt nog, snåljåpen har fått ta hand om vinet. Galningen är troligen den som ansvarar för etablissemanget och låter den hårda vinransoneringen förstöra måltiden.
Avsmakningsmenyn inleds på allra bästa sätt. Hummersoppan är samtidigt både len och kraftig i smaken, men det som verkligen får smaklökarna att jubla är den rökta och bakade laxen som simmar i soppan. En fantastisk detalj, både i smak och konsistens. Det första vinet är en typisk sancerre, generöst iskänkt i glaset.
Piggvaren som kommer därnäst är varsamt behandlad. Det är en fisk som lätt kan bli lite smaklös i större bitar, men här trivs tunna filéer utmärkt väl med citronkrämen som serveras till. Den syrade löken är för dominerande men kan lätt knuffas åt sidan. Vinet är en vit Chateau Bouscassé på petit manseng och den ovanliga petit courbu. Inte heller här snålas det med centiliterna.
Men sedan skruvas kranarna åt. Oxkinden, kvällens minst spännande rätt men utan fel, får sköljas ner med fem-sex cl Côtes-du-Rhône. Det är fatalt, för sedan blir väntetiden på första huvudrätten lååååång. Det kan man acceptera en lördagskväll, men bara under förutsättning att det finns något i glaset. Varför ser ingen att det är tomt och fyller på? Vinpaketet kostar 700 kr, så det är väl bara att skvätta i en femma till om köket inte hinner med? Humöret sjunker.
Sedan blir det etter värre. Det gäller dock inte den mycket njutbara rödingen, som har sällskap av musslor och en något svårtuggad grönkål. Men först kom det sex-sju centiliter auxerrois från Alsace. När maten väl stod på bordet var det två cl kvar, och då hade vi ändå snålat så gott det gick.
Andra huvudrätten är lamm, som kunde ha tagits från värmen två grader tidigare. Men lökpurén som kommer i riklig mängd på tallriken är utomordentlig mustig och lyfter anrättningen.
Gårdsosten är från Hagfors kan vi överhöra från ett annat bord. Själva betstås vi inte med den informationen, men det är en randanmärkning. Vinet är rött, sött och fyra cl.
Svartvinbärscurd, chokladjord och smörglass avslutar det hela. Sauternesen som är sista nummer på denna eländiga vinmeny vet jag inte hur den smakade. Var det ens två centiliter? Uruselt!
Hur jag vet hur många cl vi fick i glasen? Hos Munskänkarna få man alltid en fyra, så jag har en hyfsad känsla för de mindre mängderna.
I övrigt kan man konstatera att eftermiddagskaffets kakbord var generöst, att baren varken hade chips eller jordnötter och att frukostbuffén var utan anmärkning, om än standard för ett bättre hotell.

Datum för besöket: september 2020
3  Tack CloseEating
EmelieMill, Marknadsföring på Grythyttans Gästgivaregård, svarade på det här omdömetSvarade 25 september 2020

Hej!
Tack för att du tog dig tid att så levande beskriva din upplevelse hos oss på Gästgivaregården! Det glädjer oss att maten var till belåtenhet, men vi beklagar att dryckesupplägget inte motsvarade dina förväntningar. Vi tar till oss av dina ord och för dem vidare till berörd personal som en viktig del i vårt ständigt pågående förbättringsarbete. Du får gärna kontakta Anne-Louise Dahl, Food & Beverage manager, på anne-louise.dahl@lokabrunn.se om du vill ha en vidare dialog kring din vistelse hos oss.
Vänligen,
Emelie Mill, marknadsassistent

Omdömet skrevs 5 september 2020

Vid vår vistelse på Grythyttans Gästgivaregård blev vi serverade samtliga måltider i en mycket välskött och välorganiserad restaurang. Inledningsvis kan man säga att samtliga åtgärder för att hantera corona-pandemin var väl genomtänkta och gjorde att det verkligen kändes säkert ur en smittsynpunkt. Utöver detta så var samtliga måltider myckert delikata och specialkost för vegetarianer och allergiker hanterades på ett perfekt sätt.

Den inledande luchen serverades utomhus i strålande sol. Perfekt tillagad fiskrätt som fick även de fiskskeptiska att njuta fullt ut. Eftermiddagskaffet var delikat med ett kakfat som passade alla smaker. Kvällens trerätters middag var mångsidig och perfekt kombinerad. De tillhörande dryckerna passade perfekt både med och utan alkohol. Den avslutande frukosten blev en utmärkt start på dagen med ett stort utbud serverad på ett mycket tilltalande sätt.

En stor eloge till alla medarbetare som med stort tålamod guidade oss gäster till en delikat, säker och mycket gemytlig matupplevelse!

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Black_Father
EmelieMill, Marknadsföring på Grythyttans Gästgivaregård, svarade på det här omdömetSvarade 7 september 2020

Hej,

Tack för den otroligt fina recensioner. Det gläder oss oerhört att ni har haft en sådan fin upplevelse och vistelse hos oss. Jag ska absolut föra detta vidare till mina fantastiska kollegor!

Vi hoppas att se dig som gäst hos oss snart igen, varmt välkommen! Vänligen, Emelie på Grythyttans Gästgivaregård.

Omdömet skrevs 26 augusti 2020

Allt, från mottagandet/incheckningen i receptionen till utcheckning två dagar senare var till full belåtenhet.
Avsmakningsmenyn, vinpaketet och servering var exemplariskt. Lokalerna gemytliga och avkopplande. All personal vi kom i kontakt med var trevliga och hjälpsamma.

Den enda smolken i bägaren, vilket inte Gästgivargården rår för, är alla självupptagna bordsgrannar som absolut måste använda sin mobiltelefoner under måltidens gång. Det borde råda förbud mot dylikt elände i restaurangen!

Definitivt att vi kommer hit igen.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack jetgus2016

Hej,

Tack för din fina recension! Det gläder oss oerhört att ni hade en fin vistelse hos oss. Tack för dina synpunkter, vi tar till oss detta.

Varmt välkommen tillbaka! Vänligen, Emelie på marknadsavdelningen.

Resenärer som tittade på Grythyttans Gästgivaregård tittade också på

Grythyttan, Örebro län
Grythyttan, Örebro län

Besökt Grythyttans Gästgivaregård? Berätta vad du tyckte!