Kostnadsfri avbokning till den 27/07
Karlskoga Hotel(Karlskoga)
Bofors Hotel(Karlskoga)
TripAdvisor
Omdömet skrevs 4 februari 2018

Kom en måndag em, fick vinersviten,underbar. Det som var lite tråkigt var att Wiifin inte gick att använda i sängkammaren. Lite ovanligt att inte ha tv. Servicen var strålande. Frick vänta lite extra på kvällsmaten men blev kompenserade med ett glas bubbel, tackar.tog en kvällspromenad och de har lyst upp träden på lilla torget, det var frost ute och det var magiskt att vara där. Sov gott den natten. Kommer gärna tillbaka.

Tips för att välja rum: Alla rum är olika med gammal ren stil
Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Mats H
Melisa O, Informationsansvarig på Grythyttans Gästgivaregård, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2018

Hej Mats

Tack för att du tar dig tid att skriva om din vistelse hos oss.
Vi ska titta på problematiken kring vårt Wifi för att se vad det kan bero på, vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det.
Det värmer i hjärtat att höra att vår service varit strålande, vi är väldigt måna om våra gäster.
Du är varmt välkommen tillbaka till oss!

Önskar dig en fin dag,
Hälsningar

Omdömet skrevs 21 januari 2018

Riktigt mysig anläggning, i synnerhet i vinterskrud. Riktigt trevligt rum och fantastisk mat. Tempot kunde vara högre men det är studenter i serveringen lksom troligen i köket. Mycket hjärta och husen / rummen andas historia. Kom hit med din älskade och njut ett dygn eller två.

Tips för att välja rum: Superior rum!
Bodde här: januari 2018, reste som ett par
Tack Fredrik H

Hej Fredrik

Tack för din recension. Vi tar med oss synpunkterna kring tempot i serveringen och köket, vi ska titta på vad det kan bero på.
Visst är rummens historia och inredning fantastisk, varje rum har en egen personlighet på något vis.
Så kul att våra gäster uppskattar det lika mycket som vi.

Önskar dig en fin dag,
Hälsningar

Omdömet skrevs 18 januari 2018 från mobil enhet

Grymt bemötande i anrika och häftiga lokaler. Rummen är av äldre stil men på ett bra och genuint sätt. Det är en upplevelse i sig att övernatta här! Bra frukost med högre serviceambition än de flesta ställen jag besökt

Bodde här: januari 2018, reste i arbetet
Tack Anton W

Hej Anton

Tack för den fina recensionen, så kul att du gillade våra rum. Visst är rummen speciella och varje rum har en egen karaktär.
Vi är väldigt måna om våra gäster och vill så klart leverera service i världsklass så det värmer att höra.

Tack ännu en gång!
Vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 19 november 2017 från mobil enhet

Under vår vistelse träffade vi de nya ägarna Jens och Maria Spendrup, men Carl-Jan Granqvists ande svävar över stället som serverar mat och vin av högsta klass. Vid ankomsten bjöds det på en förträfflig kakbuffet och därefter en rundtur i vinkällaren. Det blev en tur till bastun och sedan vila och dusch på det mysiga rummet i gammal stil. Middagen var utmärkt med läckra viner. Ett litet minus för en seg älgentrecote dock. På morgonen serveras en ypperlig frukost med allt man kan tänka sig. Allt är hemlagat och man njuter av gammaldags nyponsoppa, superb rostbiff, lokala ägg, gott bröd, fina pannkakor etc. Jag åt så mycket att jag fick vila på rummet ända till utcheckningen. Personalen bidrog till att göra vår vistelse minnesvärd. Jag kommer definitivt tillbaka!

Bodde här: november 2017, reste med vänner
Tack fitzbenedict
Melisa O, Informationsansvarig på Grythyttans Gästgivaregård, svarade på det här omdömetSvarade 22 december 2017

Hej fitzbenedict,

Va roligt att du träffade Mia och Jens Spendrup under din vistelse.
Jag vill tacka dig så hemskt mycket för den fina recensionen och önska dig en fortsatt trevlig dag.

Vänliga hälsningar
Melisa på Grythyttans Gästgivaregård

Omdömet skrevs 7 november 2017 från mobil enhet

Vi har länge tänkt besöka detta ställe och nu fick vi till det.
Vi kom dit på fredag eftermiddag och åt då en middag som bestod av oxkind med rödbetor och en ostkräm. Fantastiskt gott.
Till detta ett gott vin som serverades av en mycket trevlig och kunnig kille vid namn Alexander.
Efter en god frukost där det inte fattades nått så tog vi en promenad till måltidens hus. Tyvärr inte öppet. Lördag eftermiddag bestod av besök i vinkällaren champange sabrering och sedan en 7 rätter middag.
Den var välkomponerad och mycket goda smaker.
Trevlig personal
Kan varmt rekommenderas.

Bodde här: november 2017, reste som ett par
Tack Kerstin B
Melisa O, Informationsansvarig på Grythyttans Gästgivaregård, svarade på det här omdömetSvarade 20 november 2017

Hej Kerstin B

Tack så mycket för den fina recensionen och för att du tagit dig tid att skriva om din vistelse hos oss. Vi är väldigt glada över att maten, drycken och personalen har varit till er belåtenhet. Tyvärr har Måltidens Hus endast öppet på vardagarna, så typiskt.
Men jag hoppas att ni har vägarna förbi oss snart igen och kan planera in ett besök på Måltiden Hus också.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag,
Hälsningar Melisa
Grythyttans Gästgivaregård