“Onödigt stora portioner!”

Cornelis i Grythyttan
Rankad som nr 4 av 13 Restauranger i Grythyttan
Kök: Europeiskt, Svenskt, Gastropub
Bra för: Lokal mat
Beskrivning: Cornelis i Grythyttan är den lokala PUBEN med mat dryck musik 99 olika sorters öl, på sommaren finns en stor uteservering. MAT MUSIK DRYCK
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Vi kom hit för andra gången och hade kanske lite stora förväntningar
Den här gången åt vi burgare.
Smakerna var i och för sig goda, men det var för mycket på något sätt.
Det fanns bara möjlighet att välja 180 eller 360 grams burgare
Eftersom burgaren var väldigt saftig, både på grund av ost och fett och säkert också på grund av att den faktiskt var riktigt saftig, så kändes det övermäktigt.
Jag orkade bara halva och det kändes lite onödigt tycker jag, att ha endast så stora portioner.
Dom flesta äter nog inte 180g kött.
Servicen var bra och lokalen var mysig, med en bra uteservering. Bra avstånd mellan borden
Möjlighet till att sprita händerna fanns på flera ställen

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack 604annhelena

Omdömet skrevs 9 juli 2020 från mobil enhet

Vi var till Cornelis en julikväll och vilken hit! Stället är en blandning mellan pub och museum. Här finns bilder, skivor mm från bland annat det nedlagda Cornelis museet i Stockholm. Snyggt gjort att låna över prylarna och fortsätta.
Bemötande och service var av högsta klass. Valde ribs från menyn och herregud, jag har nog aldrig ätit ribs på riktigt för det här var fantastiskt! Det godaste jag ätit, så vällagad. Frun tog burgaren och var mycket nöjd med den. Till detta en öllista som imponerade och efter en rom från en lista som också var imponerande!
Det här besöker var väl värt. Rekommenderar alla som har vägarna förbi Grythyttan att besöka Cornelis.

Datum för besöket: juli 2020
Tack larsun
Omdömet skrevs 16 maj 2020 från mobil enhet

Fantastisk god meny och välagad mat. Personalen är trevlig och det märks både att de är måna om sina kunder och är intresserad av både maten och drycken de serverar.

Stort utbud på öl och rom och kunskap om det som serveras och finns på menyn och även kunskap långt över sin egen meny.

Underbart med en pub som bryr sig och intresserar sig för både mat, dryck och sina gäster.

En förgylld pärla långt ifrån storstads-stressen.

Datum för besöket: februari 2020
Tack henrikl374
Omdömet skrevs 16 februari 2020 från mobil enhet

Folkligt och fullsatt! Bra mix av bira och trubadur. Gångavstånd, 1 minut, till Grythyttans Gästgivaregård, där vi bodde.

Datum för besöket: februari 2020
Tack johanoberg
Omdömet skrevs 26 juli 2019

helkväll på cornelis den 24 juli med mat och dryck
Vi åt en fantastiskt god grillbuffe. Personal och servicen var perfekt.
Kan varmt rekommendera detta ställe.

Ulf&Bettan

Datum för besöket: juli 2019
Tack Elisabeth H

Resenärer som tittade på Cornelis i Grythyttan tittade också på

Besökt Cornelis i Grythyttan? Berätta vad du tyckte!