Öppet i dag: Stängt
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Intressant

Var på besök i Karlstad för att fira en 50 åring. Besöket på Lerins utställning infriade våra ... läs mer

Flodarobbe
Floda, Sverige
från mobil enhet
En pärla i Karlstad

Missa inte ett besök på Lars Lerins Sandgrund när ni är i Karlstad! Svårt att slita sig från hans ... läs mer

Wolfie54
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 640 omdömen

Lars Lerin visar på Sandgrund vilken mästare han är på akvarell.
Lerins böcker är till antalet imponerande och innehållet vackert både vad gäller bilder och text.

Tack ZoG230090

Missa inte ett besök på Lars Lerins konsthall. Jag är ingen konstkännare men här förstår man verkligen varför Lerin är så uppskattad.

Tack Theoliten
Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Vacker och intressant konst! Många verk som väcker tankar. Passa på att äta eller fika intill på Värmlands museum.

Tack 464olleg
Omdömet skrevs 17 september 2020 från mobil enhet

...helt otroliga. Att det enligt några tripadvisors bedömare betraktas som ”hemskt” är obegripligt. Att någon ens har förmåga att slita blicken från alla hans akvareller och istället se den slitna lokalen är för mig svårt att förstå. Kanske det beror på min ovana att besöka flashiga gallerier är förklaringen? Det är väldigt intressant att se hur han utvecklats genom åren till den fantastiska konstnär han nu är. Mina absoluta favoriter är verken från hans mörka och dystra ”period” i Norge. Förstår att folk vallfärdar till denna utställning och att det är Karlstads besöksmål nr. 1.

Tack vastervik04
Omdömet skrevs 14 september 2020 från mobil enhet

Så lycklig att det var öppet i dessa Coronatider. Entré endast 80 kr. Parkering i anknytning. Underbara tavlor. Höjdpunkten av denna resa!

Tack Anneli_Lun