“En riktigt trevlig upplevelse! ”

Blackstone Steakhouse Karlstad
Rankad som nr 19 av 180 Restauranger i Karlstad

Jag med familj besökte detta fantastiska ställe ännu en gång och vi var lika nöjda som senast! Maten var supergod och servicen var grym! Vi hade turen att få Anna som servitris och hon var otroligt trevlig och tillmötesgående. Kort och gott hade vi en magisk kväll och kan inte annat än att rekommendera denna härliga restaurang!

1  Tack tindra93

Lika fantastiskt som alltid! God mat och grym service som hade god kunskap om både mat och dryck! Världens härligaste stämning på Karlstads bästa restaurang!

1  Tack tage00
Omdömet skrevs 9 maj 2021 från mobil enhet

Besökte er under helgen med goda vänner vilket resulterade till en väldigt god och fin middag. Vi gick direkt på er heta sten! Jag provade kött alternativ och nästa gång ska jag prova fisken. Vi avslutade med dessert och jag valde creme catalana kaffe och gott rekommenderat dessert vin av servitören. Desserten var god och bra alternativ för mig som har allergi, gjort på vegansk produkter. Kvällen slutade bra med mycket gott skratt, mätta och belåtna. Vi kommer att komma tillbaka till er. Hoppas ni får igång uteserveringen snart!

1  Tack vinalskare
Omdömet skrevs 9 maj 2021 från mobil enhet

När jag kom till Blackstone var förväntningarna höga och bemötandet av servitrisen mitt sällskap hade var otroligt bra. Däremot var inte maten i samma klass som jag hade hoppats eller som själva servitrisen var.

Jag valde tornfisk med sötpotatis pommes, bearnaise och chimichurri. Allt smakade bra, däremot kunde chimichurrin bli bättre med lite mer syra. Torrfisken var väldigt trevlig måste jag ändå säga.

Till efterrätt testade vi den veganska créme bruléen men höga förväntningar då servitrisen tipsade om den. Den var inte i vår smak alls och hade em väldigt konstig konsistens. Vi beställde även in sorbet vilken var jätte god!

Jag skulle kunna ge Blackstone en 3a i betyg men det som drar ner för min del är att de har kött på menyn som inte kommer från Sverige. Jag tycker det är riktigt illa att en svensk kedja inte ENDAST har svenskt kött på menyn! Detta är något som de borde se över direkt. Det är nya tider nu och närproducerad mat är något som behöver få plats på menyerna!

Tack moaa957
Omdömet skrevs 2 maj 2021 från mobil enhet

Åt svensk oxfilé och valde till pommes frites, bearnaisesås och pepparcreme. Oxfilén var mycket mör och såserna var goda! Tyvärr var många pommes frites tillagade lite för länge.
Till efterrätt valde jag rostad sockerkaka som också var mycket god! Min man tog en lyx mojito som han tyckte var god.

Servicen var utmärkt! Vi placerades först vid ett bord vid toaletterna men fick smidigt byta när vid bad om det. Trevliga servitriser som jobbade hårt för att alla skulle ha det bra.

Läget är fint i inre hamn och de kommer snart även ha uteservering vilket är ett stort plus.
Vi kommer absolut tillbaka!

Tack maliinsresor

Resenärer som tittade på Blackstone Steakhouse Karlstad tittade också på

Karlstad, Värmlands län

Besökt Blackstone Steakhouse Karlstad? Berätta vad du tyckte!