“Magiskt”
Omdöme om Almars Krog

Almars Krog
Rankad som nr 58 av 188 Restauranger i Karlstad
Omdömet skrevs 30 mars 2018

Otroligt bra! Inget ställe i värmland med en så hög standard som Almars krog. Hit kommer jag absolut återvända.

Tack Jiess

Omdömet skrevs 23 december 2017 från mobil enhet

Hade sett fram emot julbordet med mina kollegor, förväntningarna var höga, en omnämnd restaurang med dyra priser och lokala råvaror, det kan inte bli bättre än så tänkte jag. Såg framför mig ett gigantiskt julbord med massa olika sorters mat.

Men så var inte fallet. Möttes av två minibord på var sin sida av lokalen, på det kalla bordet fanns de minsta faten som någonsin skådats på ett julbord. På dessa fat låg några skivor korv, några bitar silltårta i samma format som tärningar mm. Julbordet hade precis öppnat och ändå gapade faten tomma efter ett par minuter. Det varma bordet hade heller inget utöver det vanliga, intetsägande.

Personalen sprang fram och tillbaka för att fylla på faten vilket de inte alltid hann med då maten tog slut lika snabbt igen. Frågade en servitör varför de inte har normalstora fat, men det är för att maten ska vara färsk hela tiden. Men hur gammal kan maten bli med en matsal full av hungriga människor tänker jag.

Otroligt irriterande att alltid behöva vänta på påfyllning, små skålar fanns också med innehåll, såser mm. Det räckte inte ens till en person ännu mindre till en fullsatt matsal. Detta gjorde att kvällen bestod av massa springande, köande och irritation i stället för att koppla av och äta med kollegorna.

Efter maten såg vi fram emot dessertbordet. Men det fanns bara en desserthörna som bjöd på kolor från Twistpåsar samt Mor Annas pepparkakor, två av de mest vanliga varorna till jul och som finns i varenda liten och stor butik. Samt risgrynsgröt. Fanns det verkligen ingen annan inspiration för ett julbord på drygt 700 kr? Vart är den hemlagade lingontårtan, pepparkakorna, lussekatterna, klenäter, chokladpralinerna och massa annat gott som tillhör julen.

Hittade dock några minifat i närheten med smulor av hemlagad fudge, samt minifat med ostbitar på också de lika minimala. Marmeladen i den lilla skålen lyste med sin frånvaro, fick gå och påminna även där.
Vi fick heller inga karaffer med vatten på borden trots att flera av oss drack rödvin, fick be extra om det. Det ska ju bara ingå i ett så stort sällskap med vindrickande gäster.

Vår servitris verkade inte så pigg heller den kvällen, tog lång tid för att få hennes uppmärksamhet.

Hade hoppats på en helkväll ute på gården med massa god mat, men vi var klara på ett par timmar. Utan tvekan det mest ointressanta julbord jag någonsin varit på, inte värt priset alls. Man äter inte bara med magen utan även med ögonen och julbordet var verkligen inget man slängde sig över. Vad var tanken bakom det hela undrar jag.

Tack BonumCibum7107
Omdömet skrevs 9 september 2018 från mobil enhet

Resenärer som tittade på Almars Krog tittade också på

Karlstad, Värmlands län

Besökt Almars Krog? Berätta vad du tyckte!