Omdömet skrevs 30 november 2017

Solsta är ett centralt beläget hotell nära tågstationen. Enkelt och praktiskt för den som behöver någonstans att bo på jobbresan och mest är intresserad av en säng och en snabb frukost. Personalen är vänlig.

Tips för att välja rum: Det kan bli lite ljust i rummen som vetter mot Drottninggatan.
  • Bodde här: november 2017, reste i arbetet
Tack Johan G
Omdömet skrevs 29 september 2017

Enkelt, bra läge och prisvärt. Bra frukost. Lätt att hitta hotellet mitt i Karlstad, fräscha rum med enkel standard med helt klart prisvärt. Allt som behövs för en övernattning ingick utan att det var "flott".

• Bodde här: augusti 2017, reste med vänner
Tack Elisabethnb
Omdömet skrevs 15 september 2017 från mobil enhet

Vi bokade 3 rum för 6 personer för flera månader sedan.

Vi har också dubbelkollat med hotellet så allt är OK, Vilket det också var enligt dom.

Veckan innan vi ska åka flera timmar till ett bröllop så ringer dom och tvingar oss att avboka, då det inte har blivit rätt.

Nu ska vi snart åka upp till Karlstad, men det finns inga hotell. Så nu står vi här, utan hopp och med nya sovsäckar införskaffade och ska sova med kostym på gatan.

Tack för detta.

Vi kommer aldrig ens kolla på detta hotell igen och avråda alla bekanta från dryga hotellet.

Bodde här: september 2017, reste med familjen
4  Tack Pattelito
Omdömet skrevs 3 september 2017 från mobil enhet

Sängarna var väldigt sköna , kändes något mjuka då man lade sej men ganska snart så kände vi att det var riktigt bra. Bra kuddar. - minus för att de inte hade några madrasskydd. Extremt litet duschutrymme. Den var nog på ca 1 kvm om ens det. Men dock en finurlig lösning med en vikbar duschvägg. Man fick öppna dörren då man skulle vika ut duschväggen och likadant då man hade duschat klart. Vatten över golvet som blev väldigt halt...dålig lutning till golvbrunn!!! Rummet var hyfsat stort för det priset men det kunde ha varit trevligt med ett mer välstädat rum och mindre dammigt!!!
Riktigt bra frukost

Bodde här: september 2017, reste med vänner
Tack H_A195
Omdömet skrevs 13 augusti 2017 från mobil enhet

Efter att jag läst flera negativa betyg om detta hotel hade jag inte höga förväntningar!Jag blev dock positivt överraskad!!Vi är en familj på två vuxna och två barn.Rummet var en bra storlek och rymde oss gott och väl!!Det var välstädat och kändes fräscht.Vi fick via sms en kod så vi kunde ta oss in innan den incheckningstid som angivits.Väl inne kunde vi hämta upp vår nyckel genom en brevlåda.Detta uppskattades då vi inte såg fram emot att vänta till klockan 16.00 vilket vi först trott att vi skulle behöva göra!

Det som var lite negativt med rummet var badrummet!Duschen är nästintill obefintlig och duschar du så blir hela badrummet blött.Vi skulle stanna 1 natt så vi kände inte att detta var ett stort problem för oss!

Frukosten var adekvat!Brödet var lite torrt och tråkigt men alla blev mätta och nöjda!Det fanns bröd,ost,korv,skinka och lite grönsaker att välja mellan!Fanns även yoghurt,filmjölk och flingor.Samt juice och kaffe!

Priset på 890kr var väldigt bra och med tanke på det priset kan man inte vara annat än nöjd!!

Ska man bara stanna någon enstaka natt i stan och behöver någonstans centralt att bo skulle jag absolut rekommendera detta hotell!Läget är toppen och sängarna sköna!!

Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
1  Tack Food86