Spara
Höjdpunkter från omdömen
Frödingstenen - ett minnesmärke värt ett besök

Omdömet skrevs 5 mars 2018
Johnny B
Karlstad, Sverige
från mobil enhet
Lite dikter

När ni besökt Alster där Fröding föddes så ta 5 min på en avstickare tilldela sten från 1921! Bra ... läs mer

Omdömet skrevs 10 augusti 2019
642peter123
Floda, Sverige
Läs alla 10 omdömen

Omdömet skrevs 10 augusti 2019

När ni besökt Alster där Fröding föddes så ta 5 min på en avstickare tilldela sten från 1921! Bra mål!

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack 642peter123
Omdömet skrevs 25 augusti 2018

Minnessten för Gustav Fröding, som föddes på Alsters herrgård 1860. Stenen är fint placerad i en skogsdunge inte långt från herrgården.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack Elisabeth L
Omdömet skrevs 11 augusti 2018 från mobil enhet

Vi tog oss en cykeltur och körde förbi Gustaf Frödings Minnesgård där vi varit några gånger tidigare för att istället stanna till vid Frödingstenen. Intressant!

Datum för upplevelsen: augusti 2018
Tack klaraslena
Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Värmlandsfödde Gustaf Frödings minnessten i Alster är en liten lugn upplevelse. Ibland träden tronar stenen med inskriptioner. Om man känner till något om Frödings liv eller verk så finns möjlighet att stanna till och ta en stund i lugn och ro på platsen och kanske tänka till kring innehållet i någon dikt. Frödingstenen är värd ett besök!

Datum för upplevelsen: november 2017
Tack Johnny B
Omdömet skrevs 30 juli 2017

I dungen där göken bil.
Kom hit å känn atmosfären
Här sätt han,den där Gustav Fröding,vilken stjärna,vilken underbar människa han måste värt!

Datum för upplevelsen: juni 2017
Tack fredde357