“Gott!”
Omdöme om La Parrilla

La Parrilla
Rankad som nr 19 av 380 Restauranger i Uppsala
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Uppsalas bästa köttställe. Tillbehörsbrickan är jättekul och god. Kan varmt rekommenderas! Glöm inte att boka bord

Tack Emma A

Omdömet skrevs 11 mars 2018 från mobil enhet

Vi vart tipsade om detta ställe. Jag åt kycklingbröst med rotfruktsgratäng som var helt fantastiskt gott. Till det ett glas vitt och kaffe efter på det. Äter sällan annat än huvudrätt. Servicen var jättebra. Kunnig personal. Gå dit när du är i Uppsala.

Tack Marie B
Omdömet skrevs 6 mars 2018 från mobil enhet

Maten var ganska intetsägande. Servitrisen var på gränsen till otrevlig., vi kände oss mest till besvär. Lokalen var dessutom kall och dragig, så vi satt och frös.

Tack EmblaGs
Omdömet skrevs 5 mars 2018

Lite bullrig och mörk lokal, personalen var mycket trevliga och svarade bra på våra frågor.
Vi provade hamburgaren och nötköttet, oxfile och var mer än nöjda.
Vi var fem i sällskapet och fick ett runt bord som var lite stort så det blev lite svårt att sitta och prata alla tillsammans och med tanke på att det var ganska bullrigt i lokalen.

Datum för besöket: december 2017
Tack klustig
Omdömet skrevs 9 februari 2018

Centralt belägen restaurang i Uppsala där möjligheten finns att sitta avskilt runt ett stort runt bord(8 stycken). Något mörkt när menyn ska läsas. För att säkra platsen behöver ni boka innan.
Restaurangen är specialiserad på kött som grillas och serveras medium rare. Till varmrätten får ni själva beställa vilka tillbehör ni vill ha och betala 30-55 kronor per styck. Större sällskap kan gå ihop sig om en gemensam bricka med olika såser, potatisar och sallad för 85 kronor per person.
Vi beställde in olika varmrätter. De som tog grilltallriken och var med på brickan med tillbehör var supernöjda. Även Pluma(grisskuldra) och vegetariska rätten var till belåtenhet.
Själv gjorde jag en dunderplump och tog in Surf Och Turf vilket är ett spett med oxfilé, chorizo och rödräka. Var torrt och vet inte om en sås hade räddat rätten. Tog där till Pommes frites som kom in en ganska lång stund efter själva rätten och därför var spettet kallt.
Personalen var trevlig och bra. Berättade om menyn och rekommenderade.
Servicen när det gällde att få in maten var inte på topp.
Det blir rätt dyrt om ni vill beställa olika och flera tillbehör var för sig. Bra, men dyra viner.

Datum för besöket: februari 2018
Tack Christina S

Resenärer som tittade på La Parrilla tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Besökt La Parrilla? Berätta vad du tyckte!