“Finns förbättringspotential”

Kök: Café
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Uteservering
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Tyvärr en liten besvikelse. Lever inte riktigt upp till måttet längre. Biskvi som smakar kartong. Smuliga hallongrottor. Chokladpralinen drar upp betyget. Espresso Macchiato något tunn i smaken. Finns förbättringspotential.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack 298michaelj

Omdömet skrevs 3 juli 2021 från mobil enhet

Gammaldags fik med stort utbud av bakverk. Inrett med gamla möbler vilket var charmigt. Kaffet var gott och även våra bakverk. Fanns en liten gård på baksidan om man vill sitta ute. Väl värt ett besök.

Datum för besöket: juni 2021
Tack 659kristinag
Omdömet skrevs 20 maj 2021

Varit flertalet gånger på Ofvandahls, innan pandemin var det ett av mina favoritcafén. Under Corona misstänker jag dock att de försöker spara pengar genom att inte servera dagsfärska bakverk, så de gånger jag besökt dem har bullarna varit torra och mazarinen jag tog i tisdags var stenhård och smulig. Första gången sa jag inte till, och i tisdags blev jag väldigt magsjuk direkt efter fikat. Om det var pga fikat eller något annat går inte att svara på, men det är pinsamt att ta 30 kr för en mazarin som hur som helst knappt är ätbar. Hoppas ni tar till er kritiken och börjar kvalitets-checka era bakverk framöver!

Datum för besöket: maj 2021
Tack miranda1299
Omdömet skrevs 9 december 2020

Anrikt och mysigt konditori där man genom miljön får en resa tillbaka i tiden.
Fantastiskt utbud på dryck & bakverk. Rekommenderas starkt!

Datum för besöket: december 2020
Tack davidhT6826DP
Omdömet skrevs 22 mars 2020

Nja ruggigt slitet , både väggar , golv och möbler.
Tyckte inte det var vidare mysigt där utan stället behöver en total renovering.
God smörgås o bra med kaffebord som man kan hämta själv ifrån.

Datum för besöket: december 2019
1  Tack mias236

Resenärer som tittade på Ofvandahls Hovkonditori tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Besökt Ofvandahls Hovkonditori? Berätta vad du tyckte!