“Besviken på kvalitén tyvärr”

Ofvandahls Hovkonditori
Rankad som nr 15 av 22 Kaffe och te i Uppsala
Kök: Café
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Uteservering
Omdömet skrevs 20 maj 2021

Varit flertalet gånger på Ofvandahls, innan pandemin var det ett av mina favoritcafén. Under Corona misstänker jag dock att de försöker spara pengar genom att inte servera dagsfärska bakverk, så de gånger jag besökt dem har bullarna varit torra och mazarinen jag tog i tisdags var stenhård och smulig. Första gången sa jag inte till, och i tisdags blev jag väldigt magsjuk direkt efter fikat. Om det var pga fikat eller något annat går inte att svara på, men det är pinsamt att ta 30 kr för en mazarin som hur som helst knappt är ätbar. Hoppas ni tar till er kritiken och börjar kvalitets-checka era bakverk framöver!

Datum för besöket: maj 2021
Tack miranda1299

Omdömet skrevs 9 december 2020

Anrikt och mysigt konditori där man genom miljön får en resa tillbaka i tiden.
Fantastiskt utbud på dryck & bakverk. Rekommenderas starkt!

Datum för besöket: december 2020
Tack davidhT6826DP
Omdömet skrevs 22 mars 2020

Nja ruggigt slitet , både väggar , golv och möbler.
Tyckte inte det var vidare mysigt där utan stället behöver en total renovering.
God smörgås o bra med kaffebord som man kan hämta själv ifrån.

Datum för besöket: december 2019
Tack mias236
Omdömet skrevs 17 november 2019

Gott kaffe,glad och trevlig personal, mycket gott klassiskt fika i vacker miljö
Hit kommer vi tillbaka

Datum för besöket: november 2019
2  Tack ErikssonP1974
Omdömet skrevs 17 oktober 2019 från mobil enhet

Högtidligt och mysigt.
Gammeldax.
Känns som att stiga tillbaka in i tiden. Det här är kvalitetsfik när det är som bäst. Trevlig personal, gott kaffe o fika. Gillade de stora goda mackorna oxå.
Tack för en underbar stund.
Lite slitet men det är ju oxå charmen.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack evar644

Resenärer som tittade på Ofvandahls Hovkonditori tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Besökt Ofvandahls Hovkonditori? Berätta vad du tyckte!