“Prisvärt, slitet, mysigt”

Kök: Café
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Uteservering
Omdömet skrevs 16 september 2019 från mobil enhet

En bulle, ett wienerbröd och två latte för 140 kronor. Ganska prisvärt för att vara Uppsala. Gott fika, bullen något torr. Lugnt och skönt en söndag kl 12-13. Ganska slitet, på gränsen till för slitet. Men mysigt och anrikt.

Datum för besöket: september 2019
Tack J8M7K

Omdömet skrevs 27 juni 2019 från mobil enhet

Torrare bullar har vi aldrig ätit. Visserligen gammalt och anrikt konditori, men det räcker inte när utbudet inte smakar väl.

Datum för besöket: juni 2019
Tack Emphili
Omdömet skrevs 7 maj 2019

Tyvärr känns det som att Ofvandahals sedan länge passerat bäst före datum. Även patinan har fallit bort. Kvar är endast ett slitet gammalt konditori. Här skulle behövas en upprustning.

Datum för besöket: maj 2019
Tack PNAtraveller
Omdömet skrevs 31 mars 2019 från mobil enhet

Fantastastiskt mysigt och stilenligt konditori med alla de bakverk man kan önska sig. Går alltid hit när jag är i Uppsala på besök!!

Datum för besöket: mars 2019
Tack tina66e2016
Omdömet skrevs 19 mars 2019

Ett ombesjunget café med gamla anor. Här har Uppsalas alla studenter fikat och samlats genom åren. Bra utbud av bakverk och lättare lunch serveras. Inte full pott i och med att fiket numera är mycket slitet. Trots detta sitter charmen i väggarna!

Datum för besöket: januari 2019
Tack Ewa B

Resenärer som tittade på Ofvandahls Hovkonditori tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Besökt Ofvandahls Hovkonditori? Berätta vad du tyckte!