Öppet i dag: 07:00 - 21:00
Spara

Google
Sätt du kan uppleva Botaniska trädgården på
från 268,59 US$
Mer information
från 152,61 US$
Mer information
Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Otroligt stor och organiserad park som verkligen bör besökas en solig varm dag som denna. Kanske skyltningen vid vissa växter skulle behöva förnyas.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack jonaslanden73
Omdömet skrevs 21 juni 2020

Botaniska trädgården ligger precis nedanför Slottet. Det är en fantastisk trädgård att besöka sommartid när den visar hela in prakt. Den har öppet hela dagen och är kostnadsfri att besöka.
Du behöver inte vara trädgårdsintresserad för att vara här. Hit kan du gå för att få lugn och ro, läsa en bok eller varför inte för en picknick. Den är otroligt välskött och välansad och innehåller blommor, buskar och träd från hela världen.
Missa inte den när ni besöker Uppsala.

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack Göran H
Omdömet skrevs 25 februari 2020 från mobil enhet

Besöket rann ut i vattnet då stället saknade parkering. Jag kan inte gå längre sträckor tyvärr. Det finns 2 handikapplatser men då krävs tillstånd.

Datum för upplevelsen: februari 2020
Tack Motorcycledude
Omdömet skrevs 7 november 2019

Bara att ta in allt och njuta. Så mycket att se. Ligger gångavstånd från centrala Uppsala, så ta en vacker promenad dit.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack Ann-Kristin S
Omdömet skrevs 7 oktober 2019 från mobil enhet

Om man är i i Uppsala rekommenderas ett besök i Botaniska trädgården. Många intressanta växter. Ofta fina utställningar. Miljön är väldigt vacker med utsikt mot slottet. Besök även växthusen och orangeriet där det finns mycket spännande att titta på.

Datum för upplevelsen: oktober 2019
Tack 654annchristineh