“Middag”

20:00
Rankad som nr 34 av 364 Restauranger i Uppsala
Kök: Libanesiskt
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

God mat och rimliga priser, dessutom snabb och smidig service under kvällen. Kan verkligen rekommenderas!

Datum för besöket: februari 2020
Tack PaulaB1243

Omdömet skrevs 6 januari 2020

Mysig lokal, bra service, mix tallriken var god men ganska ordinär. Ta något annat om man är van att äta Mellanöstern mat.

Datum för besöket: januari 2020
Tack anndannberg
Omdömet skrevs 30 juli 2019 från mobil enhet

Libanesisk mat är en mix av olika kulturer. Meza gör dig inte besviken. Vällagad med goda smaker och bra libanesiska viner till. Rekommenderar en kombo med en meze tallrik och en med grillat kött och sedan delar man på det. Då får man pröva flera olika smaker på en gång.

Datum för besöket: juli 2019
Tack DanLj59
Omdömet skrevs 18 juli 2019 från mobil enhet

Tog en Meza grillmix och den var mycket god. Väl avvägd portion dessutom. Trevlig personal. Rena, fräscha toaletter och mycket gott Libanesiskt vin. Avrundade med en chokladdessert. Mums.

Datum för besöket: juli 2019
Tack sassae
Omdömet skrevs 14 juni 2019

Egentligen är det här inte riktigt min typ av ställe. Rätterna känns ganska så formelbaserade och på pappret är de dessutom ganska tråkiga och lite "turistiga". Men maten är för det mesta vällagad och god, och tillbehören likaså (brödet var dock en smula tråkigt och hade gärna fått vara mer nybakat. Servicen och miljön är trevlig. Prisnivån kanske är lite väl hög för att man ska gå dit oftare, sett till vad man får. Överlag skulle jag ändå säga att stället, med Uppsalamått mätt, är snäppet bättre än "bara bra".

Datum för besöket: juni 2019
Tack David J

Resenärer som tittade på Meza tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Uppsala, Uppsala län

Besökt Meza? Berätta vad du tyckte!