“Illasmakande mat ”

20:00
Rankad som nr 22 av 363 Restauranger i Uppsala
Kök: Italienskt
Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

Missnöjd med maten för 3e gången, flera i sällskapet smakade och samtliga tyckte det smakade illa. Ingen ursäkt och full betalning... Tidigare även fått kall mat och ej färdiglagad mat...Finns mycket bättre italienska restauranger!

2  Tack 316majah

Omdömet skrevs 17 september 2020 från mobil enhet

Vi besökte en av enligt mig Uppsalas bästa restauranger @aaltosuppsala som bjuder på italiensk mat. Till förrätt tog jag deras 'Burrata', som bara smälte i munnen och var helt magiskt god. Fantastiskt bra råvaror på den tallriken. Min partner tog deras 'Gamberi e melone' till förrätt som var vitlöks-och chilifrästa räkor, melon, avocado, basilikadressing och puffat avorioris. Tyvärr var rätten väldigt smaklös. Till varmrätt tog jag 'pasta Rochetti' med lättgrillad oxfilé, tomat, svamp, parmesangrädde och friterad jordärtskocka. En helt klart god och fullt godkänd rätt. Enda nackdelen var att den var så mättande att jag inte orkade äta upp. Min partner tog deras 'Risotto ai frutti di mare' med saffransrisotto med ett grillspett med räkor, tonfisk och lax i en tomatsås på San Marzano-tomater och parmesan. Tyvärr även den en smaklös rätt, med ett gott grillspett, men med en avsaknad av elegans i uppläggningen. Till dessert tog vi båda deras 'Pannacotta' med ricotta, biscottismulor, vanilj och apelsin. Tyvärr även den en ganska smaklös tillställning med en inte så imponerande ricotta och vanilj-smet som snarare liknade kesella med vaniljsmak i konsistens och smak. Tyvärr så var vi ganska missnöjda efter kvällen, efter att vi haft höga förväntningar på denna restaurang som i vanliga fall alltid brukar leverera på en hög nivå. Därav ett lägre betyg. Dock får servicen toppbetyg för kvällen, jag tror aldrig att jag haft en sån proffessionell och inkännande servitris som vi hade ikväll. Trots att de var väldigt stressade så var servicen av toppkvalitét!

Tack SofiaEkBerggren
Omdömet skrevs 5 september 2020

God mat, gott vin och en fantastisk service av personalen! Jag kan varmt rekommendera denna italienska pärla i Uppsala.

Tack 4000jc
Omdömet skrevs 25 augusti 2020 från mobil enhet

Mycket bra mat, snabb och trevlig service! Kommer mycket gärna hit igen! Åt en trerätters och alla var en upplevelse.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack 125matse
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Maten var tyvärr en besvikelse. Det känns som att restaurangen saknar den där sista finessen för att vara den restaurangen de tar betalt för. Det känns också som att man håller igen på kvalitén på råvarorna, jag åt tonfisken som tyvärr inte höll måttet alls, den var inte alls så bra som en tonfisk kan vara, 275:- för den, då blir det lite dyrt. Samma med oxfilé som låg på 375:-, betalar man det priset så ska den vara perfekt, det var den inte, tyvärr lite seg.

Förutom maten (vilket är det viktigaste) så var atmosfären väldigt trevlig och servicen var grym. Servitören hos oss var väldigt trevlig.

Pågrund av av priset sett till kvalitén så kan jag inte rekommendera det här stället. Det finns bättre i Uppsala.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack magnusp12345

Resenärer som tittade på Aaltos Italian Grill & Garden tittade också på

Uppsala, Uppsala län
Uppsala, Uppsala län

Besökt Aaltos Italian Grill & Garden? Berätta vad du tyckte!