“Brunch”

Kitchen & Table Uppsala
Rankad som nr 20 av 380 Restauranger i Uppsala
Kök: Amerikanskt
Omdömet skrevs 12 november 2018 från mobil enhet

Vi brukar gå och äta brunch lite då och då för att förgylla söndagarna ibland. Denna gång var vi där på Fars dag efter ett lite längre uppehåll.

Menyn var ändrad, men tyvärr var maten ganska tråkig. Torra miniburgare, kalla revbensspjäll och sidfläsk till äggröran var tyvärr inget som fick smaklökarna att dansa. Även att utbudet är stort så var varken salladerna eller varmrätterna så mkt att hurra för. Den rökta laxen var uppskattad av sällskapet, och pannkakorna med hemmagjord sylt gick självklart hem hos de lite mindre (samt av de vuxna). Dessertbordet var mestadels densamma som förut. Det vi alla var överens om var väl att det fanns inget på brunchen som man inte brukar äta hemma ganska ofta, och då med lite mer kryddor, vilket gör att denna meny inte tilltalade oss så mkt.

Utöver matrecensionen bör man tillägga att servicen var underbart bra, och stämningen i restaurangen är på topp. Men det var mest maten som drog ned betyget.

Datum för besöket: november 2018
1  Tack Mahsii

Omdömet skrevs 12 november 2018

När jag bodde på Clarion Hotel Gillet var det närheten till restaurangen som avgjorde att jag valde Kitchen and table som låg i foajén till hotellet. Jag blev överraskad av den trevliga och inbjudande miljön och utbudet av rätter var enligt mitt tycke fullt tillfredsställande. Jag går gärna dit igen när jag har vägarna förbi Uppsala.

Datum för besöket: juli 2018
Tack k9_stockholm
Omdömet skrevs 4 november 2018 från mobil enhet

Liten osäker meny. Måste ifrågasätta konceptet. Chili i de flesta rätter. Gäster som inte vill ha chili har en eller två rätter att välja mellan. Större vegetariskt utbud än övriga rätter...
Det som räddar betyget är servicen och mycket trevlig personal.

Datum för besöket: november 2018
Tack JohanUlrika
Omdömet skrevs 24 oktober 2018 från mobil enhet

Jag var där med min pojkvän i lördags kväll. Vi fick vänta över en timme på maten (inget som gjorde oss så mycket) men sen när maten väl kom så var den en stor besvikelse.
Vi tog båda torsk, den var supertorr och inte speciellt varm. Min kille tog även en grönsaksrätt som skulle innehålla en vegansk beurre blanc, den smakade inget annat än vinäger och var i princip oätbar.
Vi fick inte ens i oss maten och fick gå till en annan restaurang efteråt.
Jag brukar inte vara missnöjd och jag har förståelse för att det kan vara stressigt en lördagkväll, men det här var bara under all kritik.

Datum för besöket: oktober 2018
Tack foooodiiee
Omdömet skrevs 15 oktober 2018 från mobil enhet

Tillbaka med vänner efter ett längre uppehåll. Betydligt smalare meny idag och då förväntar man sig att rätterna är perfekta, speciellt då man går till K&T som Uppsalabo och inte som gäst på hotellet.
Bra och trevlig service och mer än godkänd Marcus S. Cabernet Sauvignon husvin till ett rimligt pris.
Mycket goda baby back ribs och kryddig chicken gumbo, men utan tillbehör med hetta ger det inte fullt poäng, och en srirachasås som kom in sent är OK, men gillar man chili ger den inte mycket. Med en ogrillad kall majskolv blev det lite konstigt, men annars väldigt gott, så kanske krävs det lite eftertanke och justering med nya menyn som i stort var bra:-)

Datum för besöket: oktober 2018
Tack 417patrica

Resenärer som tittade på Kitchen & Table Uppsala tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Besökt Kitchen & Table Uppsala? Berätta vad du tyckte!