“Otrevligt bemötande. Hundar välkomna eller inte?”
Omdöme om Stationen

Rankad som nr 18 av 363 Restauranger i Uppsala
Kök: Franskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar

Hade frågat dagen innan om hundar var välkomna på deras uteservering. Fick då svaret att ”ja så länge den är liten och kan sitta i knät”....Jag tänkte väl att det var lite diskriminerande mot större hundar och också ganska idiotiskt eftersom vi vår hund alltid brukar ligga på en filt under bordet och inte sitta i knät när man ska äta och dricka.

När jag kommer dagen efter med min hund som är ganska liten ca 5 kg. Så får jag ett superotrevligt bemötande av servitrisen som står och tar emot folk.
Hon säger att man egentligen inte får ha med hund men att vi får sitta så låååångt från alla som möjligt och pekar mot ett bort längst bort på uteserveringen. Det konstiga är att vi ser två kvinnor som sitter med en liten hund precis vid ingången där vi absolut inte fick sitta.

Även om vi fick komma in så kände vi oss absolut inte välkomna. Jag har aldrig varit med om så otrevligt bemötande och det är inte första gången jag blivit otrevligt bemött på detta ställe, även utan hund.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Linnea L

Omdömet skrevs 28 januari 2021 från mobil enhet

På Stationen hittar man alltid sin variant av måltid. Med inspiration av Rom, Paris och London kan man antingen ta en enklare fika, äta i pubmiljö eller sitta och äta finare med bordsservering. Hit går vi ofta och blir alltid nöjda.

Datum för besöket: januari 2021
2  Tack ThomasX59
Omdömet skrevs 7 januari 2021 från mobil enhet

Trevlig ställe att ha lunchträff med sin dotter. Mycket att välja på och egna önskemål som extra grillade grönsaker var inget problem. Mysigt och centralt.

Datum för besöket: november 2020
Tack LadyGul
Omdömet skrevs 15 november 2020 från mobil enhet

Ett säkert kort på Uppsalas restaurangarena. Att äta middag i den del som heter Paris är alltid bra. Skön miljö och bra service. Fisk och skaldjursgrytan är favoriten.

Datum för besöket: november 2020
1  Tack ThomasX59
Omdömet skrevs 13 september 2020 från mobil enhet

Super trevlig ställe för att träffas och dricka ett glas eller 2 och har god mat att välja på sist åt jag kyckling sallad

Datum för besöket: januari 2020
Tack Abcbm

Resenärer som tittade på Stationen tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Uppsala, Uppsala län

Besökt Stationen? Berätta vad du tyckte!