“Trevligt”

Linnéträdgården
Rankad som nr 5 av 51 saker att göra i Uppsala
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Ägarbeskrivning: Linnéträdgården är en rekonstruktion av hur Linnés botaniska trädgård såg ut i mitten av 1700-talet. Här gjorde Carl von Linné vetenskapliga iakttagelser och undervisade studenter. Varje del av trädgården fyllde ett syfte, varje växt var noga utvald och allt tjänade ett pedagogiskt ändamål. Ingenstans kommer man Linnés gärning närmare än i hans trädgård!
Omdömet skrevs november 3 2016 från mobil enhet

Väldigt intressant och spännande att bli guidad run i denna anläggning. Centralt och bra. Går gärna en runda nästa gång vi besöker Uppsala. Stort plus för vatten hålet "vägg i vägg"! Svala drycker en varm sommardag.

Tack Lennart A

Omdömet skrevs augusti 27 2016

Linnés tjänstebostad med mycket möbler från hans tid samt botanisk trädgård, båda trevliga att besöka om man är i Uppsala.

Tack Ozzy1969
Omdömet skrevs augusti 27 2016

Återbesök, som kan göras om och om igen. Har varit här med familj och barn och vänner. Det finns något för alla.

Tack Jenny G
Omdömet skrevs augusti 23 2016

En trädgård jag återvänder till jag beundrar och har läst mycket om Linné och hans liv. Carl von Linné är Blomsterkungen nr 1

Tack evaliz79
Omdömet skrevs juli 16 2016

Här landade vi igen för att fotografera och/eller bara att ströva omkring i den fina trädgården. Missa inte att besöka byggnaderna där du får en inblick i hur familjen Linné levde. Rekommenderas varmt!

Tack Nonno H

Resenärer som tittade på Linnéträdgården tittade också på

Uppsala, Uppsala län
Uppsala, Uppsala län

Besökt Linnéträdgården? Berätta vad du tyckte!