Omdömet skrevs 19 januari 2020

Bra och prisvärt hotell med centralt läge. Bra och problemlösningsbaserad service. Rent och snyggt. Miljötänk. Lite svårt att navigera vid frukost för allergiker. Parkeringen ett stort plus. När och billigt.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack 379gunnarg
Radisson Blu Up... H, Front Office Manager på Radisson Blu Hotel, Uppsala, svarade på det här omdömetSvarade 24 januari 2020

Stort tack för att du tar dig tid att dela med dig av din erfarenheter till oss och till andra resande! Jätte roligt att se att ni har haft det bra hos oss och jag hoppas att rummet var till belåtenhet! Jag är hemskt ledsen att frukosten upplevdes som svår navigerad, tveka aldrig att kontakta oss ur personalen så vi kan hjälpa dig!
Tess Skogehall
Receptionschef, Radisson Blu Hotel Uppsala

Omdömet skrevs 8 januari 2020

Centralt hotell med 50-tals känsla i korridor och rum. Frukosten i baren helt ok, med det man förväntar sig. Kändes lite trångt dock. Överraskningen var möjligheten att spela vinylskivor i baren! För mig nytt och innovativ ide´- kul!

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack e_c_asenlund
Radisson Blu Up... H, Manager på Radisson Blu Hotel, Uppsala, svarade på det här omdömetSvarade 8 januari 2020

Hej e_c_asenlund

Tack för ditt fina omdöme, dock ser det ut som om du har bott på vårat systerhotell, Park Inn By Radisson
Så jag skickar det vidare så dom får läsa att du uppskattade deras vinylspelare

Varmt välkommen tillbaka snart igen

Omdömet skrevs 31 december 2019 från mobil enhet

Jag och min fru har haft som tradition att fira nyår i en specifik juniorsvit efter att vi förlovat oss där samt haft våran bröllopsnatt där. Detta skulle varit 8e året i rad som vi skulle fira nyår tillsammans och vi bokar alltid rummet i god tid innan ( 3-4 månader innan nyår) och vi hade även fått en bokningsbekräftelse på mail för våran vistelse där det stod att det specifika rummet var bokat åt oss till detta nyår. Det är ju så viktigt för oss eftersom det nu blivit tradition i just det rummet, med fin utsikt över Uppsala där vi tänkt fira tolvslaget. Vi kommer till hotellet, checkar in och får till vår stora besvikelse ett helt annat rum. ”Det är redan någon i det rummet ni bokat”. Detta rum vi blivit bytta till har ingen balkong eller samma utsikt som vi är vana med, och har såklart inte samma känsla med tanke på våran historia i det rummet. Visst, det kan bli fel i bokningar och någon på hotellet har gjort någon miss. Men att vi sen inte kan få någon vettig kompensation för våran förstörda kväll är droppen, och vi åker hem istället, ledsna och besvikna över hur hotellet behandlar stammisar. Detta hade kunnat bli en livslång tradition för oss men nu vet vi inte längre om vi kan förlita oss på hotellet med en sådan enkel uppgift som att hålla ett bokat rum.

Tack wallinc91
Radisson Blu Up... H, Manager på Radisson Blu Hotel, Uppsala, svarade på det här omdömetSvarade 2 januari 2020

Hej Wallinc91

Tack för din feedback.
Jag är hemskt ledsen över det som hände och att våra rutiner brustit i förbokningen av rummet.
Jag kan se att rummet legat förbokat åt er men tyvärr inte någon notering kring varför och då av tekniska skäl så blev ni lagda på ett rum som har samma rumskategori men saknar precis det som du beskriver en balkong.
Jag är helt enig om att detta är inte sättet vi ska eller vill behandla våra gäster på, men tyvärr sker det ibland mänskliga misstag. Det var aldrig våra intention att göra er besvikna, och jag är ledsen att ni upplevde den kompensation vi erbjöd er på plats inte var tillräcklig. Mina kollegor kommer att följa upp detta med er inom kort och jag hoppas att vii framtiden får en ny chans att överträffa era förväntningar på oss.

Återigen sp ber jag så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade

Omdömet skrevs 30 december 2019

Ett hyggligt hotell m bra läge. Rent och prydligt. Trevlig personal som man ju förväntar sig. Något dyrt dock i jämförelse m andra hotell i närheten. Frukosten var Ok. Efter kl 12 kunde den köpas som brunch - också då med ett något överpris. Vi gick till en närliggande restaurang och fick ett glas vin till en mycket bra lunch.

Tack cbrema203286

Hej & tack för att du tar dig tid att dela med dig av dina erfarenheter från din vistelse hos oss.
Jag hoppas att i fick sova riktigt gott och att ni fick en bra start på er morgon med våran frukost.
Det gläder mig att ni upplevde fin service från vår personal och jag hoppas att vi i framtiden får hälsa dig välkommen tillbaka till oss igen.

Omdömet skrevs 27 december 2019

Mycket modernt, trevligt och fräscht hotell med perfekt centralt läge. Frukosten var bra och sängen skön. Jag köpte en öl i baren och tyckte att den kändes lite liten för det priset. När jag skulle köpa en till frågade jag om storleken och fick svaret att den var på 40 cl, så jag köpte en till. Väl på rummet så tyckte jag ändå att den kändes liten och bestämde mig för att kontrollmäta glasets innehåll (med barnens vällingflaska). Visst, man får i 40 cl i glaset men då är det precis upp till kanten och med ytspänning...... Då är det fel att säga att ölen är 40 cl tycker jag. Många ölglas har en markering en bit ned från toppen och det är antalet cl upp till den markeringen som gäller. I era ölglas tvivlar jag på att man får mer än 30 cl öl... och om man betalar 82 kr så vill man ha de utlovade 40 cl. Mvh, Anders

Tack M8270WSanderse
Radisson Blu Up... H, Manager på Radisson Blu Hotel, Uppsala, svarade på det här omdömetSvarade 30 december 2019

Hallå M8270WSanderse

Härligt att se att ni hade det bra hos oss!
Det låter ju inte alls bra att vi ska snåla med det flytande guldet! Jag var ut i baren och kikade, och vi har två glas en med en ordentlig markering på 40cl och det låter ju som om det glaset inte är det vi har serverat ur, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta och lovar en förbättring på direkten, tack för att du säger till och klom snart tillbaka!