Omdömet skrevs 6 mars 2017

Absolut inte ett av de bästa Scandic jag bott på. Ganska dyrt med tanke på att det är slitet och behöver fräschas upp. Sköna sängar ändå. Ett plus var också personalen, både i restaurangen och receptionen.

• Bodde här: mars 2017, reste med familjen
Tack Nina A
Erika G, Chef på Scandic Hotel Uplandia, svarade på det här omdömetSvarade 3 oktober 2017

Hej
Vad tråkigt att ni inte uppskattat vårt hotell.
Vi är dock glada att meddela att vi inom närmsta veckorna påbörjar en stor renovering av hotellet. Vi hoppas vi får se dig som gäst här igen!
Hälsningar,
Anki Andersson, Hotellchef

Omdömet skrevs 6 mars 2017

Ett hotell jag oftast bor på när jag besöker min gamla hemstad Uppsala. Mitt i stan, kort gångväg (knappa 10 minuter) från Centralstationen (Uppsala är en stad man tar tåget till och från).. Alltid trevlig och välkomnande personal även om jag genom åren noterat att det ofta är nya, men lika trevliga, personer som hälsar mig välkommen.
Men tidens tand tär även på trevliga hotell. Jag brukar bo mot gården, av det enkla skälet att mot Dragarbrunnsgatan, som numer nästan är bilfri (gångstråk där fordon enbart får framföras i gånghastighet, dsv högst 8 km/t,inte alla som kör dr tycks känna till regeln, men de flesta), alltså borde gaturummen också funka. Men... Uppsala är ju i konkurrens med Lund den evigt unga studentstaden...Beroende på årstid givetvis mer eller mindre präglande av nattlivligheten... Det hade nog gått bra denna lördagnatt i o f s, men vanans makt...
Rummet har som vanligt 2 utomordentligt sköna sängar (enbädds finns mot gatan) och just denna gång ett ganska trångt dusch/toa-rum. Vad värre var så har man tydligen anlitat måttligt händig hjälp för spackling längs golvlisten i duschrummet. Som några andra påpekat, ser det ut att närma sig renoveringsbehov. Detta en orsak till att jag sänkt mitt betyg sen sist.
Men i övrigt plus, jag tycker frukosten är perfekt: Den innehåller de flest ingredienser jag värdesätter, lagom knaprig bacon till "välskramlade" ägg, sedavanlig blandning av ekologisk fil o youghurtar med o utan smatillsatser samt lite "hönsmat" att toppa med. Saknade pumpafrön, annars OK. Jo det var så sant, jag saknar Norrmejeriers "Verum hälsofil" också, då min mage gärna "boostas" av alla "snälla" bakterier som den har... Kaffet har, om de även som nu sist, har pannkakor, också möjlighet att toppas med vispad grädde... mmm. Men bara mjölk o varm mjölk vid kaffemaskin o teurvalet. Stort plus för de stora tekopparna, ej att förglömma.
Så, om man i stället för att lappa och laga i rum o duschrum anlitar proffs som kan göra mer än nödtorftig lagning (jmf rosstlagning på bilar med plastic padding i stället för svets o nya plåtdelar) så är jag tillbaka till mina sedvanliga 4 eller 5 stjärnor som jag brukar ge Scandic runt om i landet...

Tips för att välja rum: Välj rum mot gården om tystnad är ett plus. Varning för rum mot gatan i tider när studenter rumlar på stan...
  • Bodde här: mars 2017, reste ensam
Tack Olof B

Hej,

Tack för din feedback och att du tagit dig tid att skiva ner denna. Vi tar verkligen till oss dina synpunkter.
Vi är också glada att kunna meddela att vi inom bara ett par veckor kommer påbörja en stor renovering av hotellet.
Jag hoppas att du besöker oss igen efter den och att du kommer ser märkbara förbättringar.
Välkommen åter!
/Anki Andersson, Hotellchef

Omdömet skrevs 24 februari 2017 från mobil enhet

Brukar sova gott på hotell - men inte denna gång. Tråkigt litet rum mot gården som blev såååååå varmt. Betala lite extra för att få ett bättre rum högt upp ut mot huvudgatan, finns några rum med balkong - dessa är bra.
Frukosten ok men ganska tråkig. Som sagt - läget mitt i city väger upp att hotellet kunde vara mer tilltalande.

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack HeleneB64
Erika G, Manager på Scandic Hotel Uplandia, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2017

Hej,
Tack för ditt betyg och din feedback! Vi tar till oss av dina synpunkter.
Välkommen tillbaka!
Hälsningar Lisa Gröndahl, Food & Beverage Manager, Scandic Uplandia

Omdömet skrevs 19 februari 2017

Bra hotell med bra rumsstandard. Plus för dusch och inte badkar. Stor och bra frukost. Plus för parkering, även om man måste vara ute i god tid för att få plats. Ligge mycket centralt och det kan vara störande för vissa rum , på somaren och helgerna. Annars tyst och lungnt. Inte vattenkokare på rummet vilket är ett minus.

• Bodde här: februari 2017, reste med vänner
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
Tack Lena B
Erika G, Manager på Scandic Hotel Uplandia, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2017

Hej,

Tack för ditt fina betyg och din feedback! Vad roligt att du trivdes hos oss. Varmt välkommen tillbaka och ha en fortsatt bra vecka!

Hälsningar Lisa Gröndahl, Food & Beverage Manager, Scandic Uplandia

Omdömet skrevs 5 februari 2017 från mobil enhet

Har bott på ett flertal scandic runt om i landet och blir väldigt besviken på hotellet i Uppsala. Rummet kändes väldigt stelt och kallt med hårt golv och kala väggar. Hänger dam från taket och det var hårstrån från tidigare gäster på toalettringen.
I duschen är fogen röd och svart av ingrott smuts. I korridoren ser man runt luftintagen att det är svart av smuts på takplattorna.
Allmänt får man känslan att hotellet behöver en rejäl uppfräschning för att hålla standard med övriga scandic hotell i de stora städerna. Kan inte bli bättre läge i stan med nära till tåg o buss samt huvudgatan med shopping.
Väldigt trevlig personal med snabb in och utcheckning. Lätt att få parkering som ligger direkt under hotellet.

Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Borgen31
Erika G, Manager på Scandic Hotel Uplandia, svarade på det här omdömetSvarade 6 februari 2017

Hej,
Tack för din feedback. Vad tråkigt att du upplevde rummet som ofräscht och slitet. Vi kommer att göra en genomgående renovering av hotellet inom kort då vi vet att det behövs. Jag tar även med mig dina synpunkter på städningen till vår housekeepingavdelning.
Roligt att du gillade vår trevliga personal!
Tack igen och ha en fin vecka. Hälsningar Lisa Gröndahl, Food & Beverage Manager, Scandic Uplandia