Omdömet skrevs 24 februari 2017 från mobil enhet

Brukar sova gott på hotell - men inte denna gång. Tråkigt litet rum mot gården som blev såååååå varmt. Betala lite extra för att få ett bättre rum högt upp ut mot huvudgatan, finns några rum med balkong - dessa är bra.
Frukosten ok men ganska tråkig. Som sagt - läget mitt i city väger upp att hotellet kunde vara mer tilltalande.

Bodde här: februari 2017, reste med familjen
Tack HeleneB64
Erika G, Manager på Scandic Hotel Uplandia, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2017

Hej,
Tack för ditt betyg och din feedback! Vi tar till oss av dina synpunkter.
Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 19 februari 2017

Bra hotell med bra rumsstandard. Plus för dusch och inte badkar. Stor och bra frukost. Plus för parkering, även om man måste vara ute i god tid för att få plats. Ligge mycket centralt och det kan vara störande för vissa rum , på somaren och helgerna. Annars tyst och lungnt. Inte vattenkokare på rummet vilket är ett minus.

• Bodde här: februari 2017, reste med vänner
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
Tack Lena B
Erika G, Manager på Scandic Hotel Uplandia, svarade på det här omdömetSvarade 21 februari 2017

Hej,

Tack för ditt fina betyg och din feedback! Vad roligt att du trivdes hos oss. Varmt välkommen tillbaka och ha en fortsatt bra vecka!

Omdömet skrevs 5 februari 2017 från mobil enhet

Har bott på ett flertal scandic runt om i landet och blir väldigt besviken på hotellet i Uppsala. Rummet kändes väldigt stelt och kallt med hårt golv och kala väggar. Hänger dam från taket och det var hårstrån från tidigare gäster på toalettringen.
I duschen är fogen röd och svart av ingrott smuts. I korridoren ser man runt luftintagen att det är svart av smuts på takplattorna.
Allmänt får man känslan att hotellet behöver en rejäl uppfräschning för att hålla standard med övriga scandic hotell i de stora städerna. Kan inte bli bättre läge i stan med nära till tåg o buss samt huvudgatan med shopping.
Väldigt trevlig personal med snabb in och utcheckning. Lätt att få parkering som ligger direkt under hotellet.

Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Borgen31
Erika G, Manager på Scandic Hotel Uplandia, svarade på det här omdömetSvarade 6 februari 2017

Hej,
Tack för din feedback. Vad tråkigt att du upplevde rummet som ofräscht och slitet. Vi kommer att göra en genomgående renovering av hotellet inom kort då vi vet att det behövs. Jag tar även med mig dina synpunkter på städningen till vår housekeepingavdelning.
Roligt att du gillade vår trevliga personal!
Tack igen och ha en fin vecka. Hälsningar Lisa Gröndahl, Food & Beverage Manager, Scandic Uplandia

Omdömet skrevs 2 februari 2017 från mobil enhet

Lite slitet men rent och fint. Mycket bra frukost med både klassiska bacon och god frukter. Jag hade hund med mig och hon fick en liten egen påse med smått och gott. Uppskattat av både hund och matte.

Bodde här: november 2016, reste i arbetet
Tack Escape125653

Hej,
Tack för din feedback! Vad roligt att både du och hunden trivdes hos oss. Varmt välkomna tillbaka! Hälsningar Lisa Gröndahl, Food & Beverage Manager, Scandic Uplandia

Omdömet skrevs 30 januari 2017

Vi var tre vuxna i ett familjerum, det var tillräckligt med utrymme för oss allihop,
Sov som en stock båda nätterna.
Det blir minus på bastun som inte alls var så varm som det ska vara i en bastu!
Suverän frukost med massa gott bröd m.m.saknade dock brieost!

• Bodde här: januari 2017, reste med vänner
Tack Curiosity401245
Erika G, Manager på Scandic Hotel Uplandia, svarade på det här omdömetSvarade 1 februari 2017

Hej!
Tack för ditt fina betyg, vad roligt att ni trivdes så bra hos oss. Vi tar med oss synpunkterna angående bastun. Brieost är inget som ingår i vårt koncept på frukosten men jag tar det önskemålet med mig också.
Varmt välkommen tillbaka!