“Kvarterskrog i trevlig stadsdel”
Omdöme om Elma All Day Dining

Elma All Day Dining
Boka bord
tors 23/9
20:00
Rankad som nr 77 av 371 Restauranger i Uppsala

Maten är bra. Lite spännande meny, variationsrik med lite oväntade kombinationer.

Bra att man kan sitta både inne och ute. Fin inredning.

Trevlig personal.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Thomas R

Omdömet skrevs 17 juli 2021 från mobil enhet

Har beställt pizza härifrån vid flera tillfällen och alltid varit väldigt nöjd med deras krispiga vedugnsbakade pizzor som påminner om de pizzor som man får i Italien.

Tyvärr blev det inte så denna gången. Fick pizzorna hemlevererade redan 20 min efter beställningen vilket förstås var trevligt - om det inte hade varit för att de var väldigt mjuka och saggig. Lite som om de var bakade häromdagen och uppvärmda i micron precis innan leveransen. Givetvis inte ok och särskilt inte när pizzorna kostar ca 150 kr styck.

Datum för besöket: juli 2021
1  Tack Gorg112
Omdömet skrevs 19 juni 2021 från mobil enhet

Körde en aw med två kollegor på den lokala favoritrestaurangen @elmauppsala. Vi provade deras hastrade röding med västerbottenrisotto och en fräsch dill- och fänkålssallad. Kan vara den godaste risotton med tillbehör jag någonsin ätit. Vi tog även deras körsbärsparfait med vit choklad, rostad mandel och mandelkorall (som jag anar att det skulle stå mandelkross istället?). Tyvärr smakade inte körsbärsparfaiten så mycket körsbär och vi blev dessutom ofta bortglömda av personalen som vi fick hämta några gånger för att få service. Men risotton vägde upp det, så himla god!

Datum för besöket: juni 2021
2  Tack SofiaEkBerggren
Omdömet skrevs 30 juli 2020 från mobil enhet

Supertrevlig personal som hälsade oss glatt välkomna! Kanongod pizza (kan vara den bästa i Uppsala) och fantastisk god pasta! Hur går vi snart igen!

Datum för besöket: juli 2020
2  Tack hannissen
Omdömet skrevs 1 juli 2020 från mobil enhet

Jag och min partner valde att stötta vår lokala restaurang Elmas ännu en gång genom att prova deras grillade entrecote med en chimichurrisås av svenska örter och vårlök, en äppelchutney och friterad mandelpotatis. Detta är absolut den godaste entrecoten jag någonsin ätit, det enda minusen var chilin uppepå som man inte kunde få i sig på grund av hettan som dödade smaklökarna. Även den friterade mandelpotatisen blev tyvärr lite för torr och var lite för hård i sin konsistens. Min partner tog deras grillade hamburgare med tre svenska ostar, dijonnaise, smör- och ölkokt gullök med bröd från Leijon bageri och friterad potatismix. En väldigt god och saftig burgare som kanske kunde haft en något hårdare stekt yta, men annars var den superb.

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack SofiaEkBerggren

Resenärer som tittade på Elma All Day Dining tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Uppsala, Uppsala län

Besökt Elma All Day Dining? Berätta vad du tyckte!