“Kvarterskrog deluxe”
Omdöme om Klostergatan 5

Klostergatan 5
Rankad som nr 48 av 363 Restauranger i Uppsala
Omdömet skrevs 17 maj 2021

Fantastisk familjär personal och fantastiskt god mat!! Rekommenderas varmt! finns även uteservering med värme.

Datum för besöket: maj 2021
Tack JennyLF81

Omdömet skrevs 4 oktober 2020 från mobil enhet

Åt på den helt fantastiskt mysiga lilla restaurangen med min väninna en vardag. Trots vardag var det helt fullbokat, vilket är fullkomligt förståeligt med tanke på den fantastiska service, utsökta och välkomponerade rätter och den otroligt mysiga miljön som man får uppleva under en kväll här. Vi startade med en charkbricka från deras välfyllda utbud där man kan kombinera chark med passande ostar till. Jag tog deras 'Potatis, potatis, potatis' som serverades med egengjorda potatischips, picklad potatis, ett potatisskum samt tryffel och ett vaktelägg. Detta är utan tvekan en av de bästa rätterna jag någonsin ätit. Så otroligt välkomponerad och nytänkande och hög kreativitet med så få råvaror i rätten. Min väninna provade deras 'Jordärtkockssoppa' med äpple, lagrad ost och tryffel. Vi tog båda deras 'Anka l'orange' med potatiskaka, confit på anklår, svartkål, stjärnanis och inlagda kumquatskal. Också en helt ljuvligt komponerad rätt. Som avslutning tog vi deras 'mejramglass' med pistagecrumble, färskt fikon och en consommé på timutpeppar och blommor. En helt magisk dessert som bara smälte i munnen. Den goda doften av concommén påminde om tvål, och smakade helt ljuvligt. Som helhet så måste jag nog säga att Klostergatan 5 helt klart ligger på första plats bland de bästa restaurangerna i Uppsala just nu. Så otroligt gott!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack SofiaEkBerggren
Omdömet skrevs 12 september 2020 från mobil enhet

Fantastisk mat, trevlig personal.
Behöver finslipa logistik och flöde.
Känns inte bra när borden bredvid som kommer senare
har ätit färdigt innan man får första mellanrätten.
Cred till personalen att de själva märkte problemet.

Datum för besöket: september 2020
Tack Madde2014
Omdömet skrevs 11 september 2020 från mobil enhet

Jättemysigt mindre ställe med supertrevlig personal! Vi satt på deras uteservering & njöt av sen eftermiddagssol. Drack öl & åt god ost & goda charkisar. Beställde sen in en varsin ”mellanrätt” som också var väldigt goda. Hit kommer vi absolut att återvända!

Datum för besöket: september 2020
Tack tinabK9321JS
Omdömet skrevs 14 augusti 2020

Trevlig restaurang med mycket god mat och uppmärksam personal. Överraskande bra vinlista med val från små vinimportörer

Datum för besöket: augusti 2020
Tack 336kristerj

Resenärer som tittade på Klostergatan 5 tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Uppsala, Uppsala län

Besökt Klostergatan 5? Berätta vad du tyckte!