“Oväntat bra”
Omdöme om Klostergatan 5

Klostergatan 5
Rankad som nr 60 av 364 Restauranger i Uppsala
Omdömet skrevs 22 februari 2020 från mobil enhet

En liten och ganska ny restaurang i centrala Uppsala. Känns modern och innovativ, rätterna var väldigt goda och väl uttänkta. Lite stimmig vilket är negativt om man är känslig för det, alla sitter trångt samlade i ett litet rum. Men vi kommer absolut att gå dit igen!

Datum för besöket: februari 2020
Tack HrJonsson

Omdömet skrevs 2 februari 2020

Mysigt ställe med fantastisk mat och kunnig/trevlig personal. Kan tipsa om barplatserna, där kan du sitta och se kockarna laga och lägga upp maten precis framför dig. En upplevelse. Rekommenderar starkt!

Datum för besöket: februari 2020
Tack Victoriavictoriaaaaa
Omdömet skrevs 25 januari 2020

Har ätit på många restauranger både i Sverige och utomlands och blir så glad att Uppsala äntligen har fått en restaurang i världsklass! Lekfull och spännande mat i en trevlig miljö med fantastisk personal .

Datum för besöket: januari 2020
Tack 283evas
Omdömet skrevs 5 januari 2020 från mobil enhet

När man går ut och äter vill man bli överraskad och inte känna att visst , det var bra men vi kunde gjort lika bra själva hemma! Och det stämmer perfekt på detta fantastiska nytillskott i Uppsala ! Härliga råvaror , finurliga kombinationer , trevlig atmosfär och fantastiskt bemötande från personalen . I vår blir det dessutom uteservering i en soldränkt gränd ! Vinerna ja, mycket goda ! Och dagens till ära champagne till ett kanonpris !!! Hit kommer vi absolut tillbaks!

Datum för besöket: januari 2020
1  Tack TomasW22
Omdömet skrevs 4 januari 2020

Besökte i december -19 för lunch. Litet och trivsamt, fick eget cafébord, andra satt vid långbord eller vid fönsterbänken. Beställde stekt fisk och räksallad från dagens lunch. Båda kom in nylagade, fisken med lagom tjockt frasigt täcke och räksalladen med fräscha grönsaker och en generös hög med färska räkor. Gott bröd därtill. Mkt bra som dagens lunch..

Datum för besöket: december 2019
1  Tack Kate16465

Resenärer som tittade på Klostergatan 5 tittade också på

Uppsala, Uppsala län

Uppsala, Uppsala län

Besökt Klostergatan 5? Berätta vad du tyckte!