Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Priceline
Omdömet skrevs 6 oktober 2020 från mobil enhet

Ett litet familjärt hotell i en vacker byggnad med perfekt läge för att strosa runt på Uppsalas bästa (gamla) sida. Modernt och stilrent inredda rum och badrum, men med en hög mysighetsfaktor. Du styr alltifrån tv till belysning från en IPad. Det finns en minibar, vattenkokare och hårtork, bland annat. Enda jag skulle kunna anmärka på är att gardinen inte var helt tät, så det blev inte sådär kolsvart i rummet, som jag gillar när jag bor på hotell. Det var också lite lyhört, men blev tyst på natten. Frukosten var jättegod och serverades, Corona-säkrat, på bordet och det går att välja till t.ex. äggröra och yoghurt med hemgjord granola. Det märks att man värnar om sina gäster på Villa Anna, servicen och bemötande var fantastiskt!

Datum för vistelsen: oktober 2020
2  Tack AnnaResa
Omdömet skrevs 10 mars 2020 från mobil enhet

En genuin pärla men når inte riktigt fram till full pott. Hotellet är mer än över medel, sängarna är superba och andas lyxigare hotell. Och det är det. Jättefint.
Men tror att ägarna blivit ”bortskämd/hemmablinda” att de glömmer viktiga detaljer. Dels saknades småsaker på rummen som de erbjuder och vissa delar behöver fräschas upp då det blivit småslitet (inga stora saker men sånt som gör att standaren håller i och skulle varit en fem poängare). Vi upplevde sängkläderna rena men fanns fläckar som inte gått bort och så även på morgonrocken och det är inte hela världen då det är rent men för full pott önskar jag inte detta.

Restaurangen är hur bra som helst. Stora generösa portioner på avsmakningsmenyn. Saknade ibland det sista som gör rätterna precis kompletta. Men det tror jag att det har mer att göra med att kocken kanske har en profil och glömmer pricken över i:er efter många år. Gäller att inte bli van. En små sak.

Frukosten är lyxig då du beställer det varma från meny. Dock känns ”buffén” på frukosten lite tanig.

Afternoon the som vi prövade var super bra. De erbjuder ett te men deras egna blandning och det är riktigt trevligt.

Har jag något att klaga på så är det att det kändes rörigt med mycket personal som var vid varje bord, både frukost och middag. Det är väldigt stressigt när personalen (6-7) är fram vid bordet och samtidigt står och snicksnackar ibland med varandra. Och lite, lite bättre städning i loungen då det bord vi satt vid inte verka varit avtorkat på ett tag. Men då är vi inne på tillfälliga ”problem” som annars hade gjort betyget 5/5 men idag stannar det vid en 4:a.

Rekommenderar verkligen detta ställe och värt pengarna.

Datum för vistelsen: februari 2020
Tack CamariaG
Omdömet skrevs 29 oktober 2019

Jag har bott på Villa Anna vid två tillfällen. Riktigt bra litet hotell mitt i stan. Personlig service, fina rum och en utmärkt frukost där man kan göra personliga val när det gäller ägg, pannkakor etc. Kommer säkert att bo där igen.

Datum för vistelsen: september 2019
2  Tack GothenburgProfessor
Omdömet skrevs 28 september 2019

Afternoon tea med ENDAST EN TESORT! Jag har varit på ett annat ställe i Uppsala där de serverar Afternoon Tea och där hade de en hel meny på olika sorters teèr att välja bland. Eftersom jag har flertalet allergier och inte tål havtorn el bergamott (det te som hade ställts fram på vårt bord var Earl Grey med havtorn och bergamott), så frågade jag ifall de har ngr andra sorter. Jag fick svar av servitrisen att hon skulle gå och kika vad de hade, hon kom tillbaka med två sorters tepåsar och lade de på vårt bord. Jag tog upp dem och frågade vad det var för sorter, det var ett svart te och ett grönt te. Jag drack det gröna teèt, det smakade bra. Det som serverades till teèt smakade väldigt gott, jag som inte äter gluten eller mjölk fick bra alternativ; hårt fröbröd, miniscones, mjukt bröd, lemoncurd, mjölkfritt smör, skagenröra på ngt typ av glfritt bröd, laxsandwich, ost, chark, maräng, kladdkaka och sorbet (gissar att det var jordgubbssmak). Vi fick ett bord för två personer i det första rummet (närmast receptionen), det var gäster vid varje bord, och ljudnivån var väldigt hög trots att alla pratade i vanlig samtalston.

Datum för vistelsen: september 2019
Tack Maria E
Omdömet skrevs 7 december 2018 från mobil enhet

Julbordet levde varken upp till sitt pris eller rykte. Stora, smaklösa köttbullar, tråkig sill, trist upplägg och dekoration, alldeles för hård och salt sik; på dessertbordet en ris a la Malta utan apelsin, ingen marsipan, bitter hemgjord choklad. Kommer ej besöka Villa Anna igen!

Datum för vistelsen: december 2018
Tack Katarina T