Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 29 oktober 2019

Jag har bott på Villa Anna vid två tillfällen. Riktigt bra litet hotell mitt i stan. Personlig service, fina rum och en utmärkt frukost där man kan göra personliga val när det gäller ägg, pannkakor etc. Kommer säkert att bo där igen.

Datum för vistelsen: september 2019
2  Tack GothenburgProfessor
Omdömet skrevs 28 september 2019

Afternoon tea med ENDAST EN TESORT! Jag har varit på ett annat ställe i Uppsala där de serverar Afternoon Tea och där hade de en hel meny på olika sorters teèr att välja bland. Eftersom jag har flertalet allergier och inte tål havtorn el bergamott (det te som hade ställts fram på vårt bord var Earl Grey med havtorn och bergamott), så frågade jag ifall de har ngr andra sorter. Jag fick svar av servitrisen att hon skulle gå och kika vad de hade, hon kom tillbaka med två sorters tepåsar och lade de på vårt bord. Jag tog upp dem och frågade vad det var för sorter, det var ett svart te och ett grönt te. Jag drack det gröna teèt, det smakade bra. Det som serverades till teèt smakade väldigt gott, jag som inte äter gluten eller mjölk fick bra alternativ; hårt fröbröd, miniscones, mjukt bröd, lemoncurd, mjölkfritt smör, skagenröra på ngt typ av glfritt bröd, laxsandwich, ost, chark, maräng, kladdkaka och sorbet (gissar att det var jordgubbssmak). Vi fick ett bord för två personer i det första rummet (närmast receptionen), det var gäster vid varje bord, och ljudnivån var väldigt hög trots att alla pratade i vanlig samtalston.

Datum för vistelsen: september 2019
Tack Maria E
Omdömet skrevs 7 december 2018 från mobil enhet

Julbordet levde varken upp till sitt pris eller rykte. Stora, smaklösa köttbullar, tråkig sill, trist upplägg och dekoration, alldeles för hård och salt sik; på dessertbordet en ris a la Malta utan apelsin, ingen marsipan, bitter hemgjord choklad. Kommer ej besöka Villa Anna igen!

Datum för vistelsen: december 2018
Tack Katarina T
Omdömet skrevs 10 februari 2018 från mobil enhet

Har bott här flera gånger. Hotellet ligger i vacker miljö, med gångavstånd till det mesta. Trots det centrala läget är det mycket lugnt och tyst. Rummen är vackra och bekväma. Personalen är vänlig.

Frukosten är fantastiskt fin utan överflöd. Varmrätter som äggröra tillreds på beställning, och serveras vid bordet.

Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: augusti 2017
1  Tack JonR1575
Omdömet skrevs 20 juli 2017

Hotellet är perfekt beläget i en mysig del av Uppsala rikt på historia alldeles utanför dörren. Servicen är god och allt känns väldigt personligt tack vare storleken på hotellet. Rummen är fantastiska och vi hade bastu i vårt väl tilltagna rum. Vi hade vänner som besökte oss under vistelsen uppskattade vi verkligen att rummet även hade en gästtoalett. Rummen håller hög standard med en bra blandning av klassiska material och modernare möbler i en smakfull kombination. Det hela ramas in på ett romantiskt vis. Rekommenderas verkligen för par som vill ha en helg för sig själva.

Rumstips: Välj sviten på andra våningen mitt emot kyrkan, ni får en fantastisk utsikt och höga fönster.
Datum för vistelsen: december 2016
2  Tack MrAndMrsSweden