Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 10 februari 2018 från mobil enhet

Har bott här flera gånger. Hotellet ligger i vacker miljö, med gångavstånd till det mesta. Trots det centrala läget är det mycket lugnt och tyst. Rummen är vackra och bekväma. Personalen är vänlig.

Frukosten är fantastiskt fin utan överflöd. Varmrätter som äggröra tillreds på beställning, och serveras vid bordet.

Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: augusti 2017
1  Tack JonR1575
Omdömet skrevs 20 juli 2017

Hotellet är perfekt beläget i en mysig del av Uppsala rikt på historia alldeles utanför dörren. Servicen är god och allt känns väldigt personligt tack vare storleken på hotellet. Rummen är fantastiska och vi hade bastu i vårt väl tilltagna rum. Vi hade vänner som besökte oss under vistelsen uppskattade vi verkligen att rummet även hade en gästtoalett. Rummen håller hög standard med en bra blandning av klassiska material och modernare möbler i en smakfull kombination. Det hela ramas in på ett romantiskt vis. Rekommenderas verkligen för par som vill ha en helg för sig själva.

Rumstips: Välj sviten på andra våningen mitt emot kyrkan, ni får en fantastisk utsikt och höga fönster.
Datum för vistelsen: december 2016
2  Tack MrAndMrsSweden
Omdömet skrevs 6 juni 2017

Litet boutique-hotell med perfekt läge i gammal byggnad som disponeras helt av hotellet och dess restaurang, i parken Odinslund i Uppsalas gamla centrum precis vid Domkyrkan, Trefaldighetskyrkan, Universitetshuset och Carolina Rediviva. Trevlig och artig personal. Stora och fina rum med personlig inredning, med fantastisk utsikt mot Domkyrkan ett stenkast bort. Tyst. Minus för viss otillgänglighet på personal vid den lilla incheckningsdisken - för ett hotell av denna kvalitet och med den höga prisnivån förväntar man sig att den ska vara ständigt bemannad och att man inte ska behöva ropa efter service. Ett annat visst minus för frukosten: Väldigt snyggt och styelat och bra kvalitet på det kallskurna. Apelsinjuicen smakade inte färskpressat utan misstänkt likt koncentrat - gick dock inte att avgöra med säkerhet eftersom den var upphälld i glasflaska. Den varmlagade frukostmaten - bacon, ägg i olika former mm - beställs vid bordet och serveras nytillagad. Dock av något undermålig kvalitet: Mina vändstekta ägg var brända och baconet understekt. Tveksamt om de scrambled eggs som serverades var "färsktillagade" på riktiga ägg, kändes misstänkt likt äggpulverprodukt. Pris 2400 kronor för ett dubbelrum en fredag är för högt, särskilt med hänsyn till att frukosten inte höll förväntad toppklass. Detta drar också ner mitt betyg till en fyra.

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack Stockholmare58
Omdömet skrevs 24 januari 2017 från mobil enhet

Höga förväntningar infriades inte. En restaurang som tar på sig att servera Afternoon Tea och inte erbjuder varma scones, clotted cream och endast en sorts te att välja på kommer enligt min bedömning aldrig att få högsta betyg. Lägg hellre de 225 kronorna på att blocka ihop nåt smarrigt på ett konditori i närheten.

Datum för vistelsen: januari 2017
7  Tack HejUppsala
Omdömet skrevs 1 november 2016

Mycket fint hotell med lugnt läge i Uppsala. Hotellet har genomgående hög standard på de allmänna ytorna och rummen. Väldigt trevlig och personlig service. Frukosten får högsta betyg. Middagen upplevdes prisvärd.

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack Jesper C