Etrip
Orbitz.com
Omdömet skrevs 20 juli 2017

Hotellet är perfekt beläget i en mysig del av Uppsala rikt på historia alldeles utanför dörren. Servicen är god och allt känns väldigt personligt tack vare storleken på hotellet. Rummen är fantastiska och vi hade bastu i vårt väl tilltagna rum. Vi hade vänner som besökte oss under vistelsen uppskattade vi verkligen att rummet även hade en gästtoalett. Rummen håller hög standard med en bra blandning av klassiska material och modernare möbler i en smakfull kombination. Det hela ramas in på ett romantiskt vis. Rekommenderas verkligen för par som vill ha en helg för sig själva.

Rumstips: Välj sviten på andra våningen mitt emot kyrkan, ni får en fantastisk utsikt och höga fönster.
Datum för vistelsen: december 2016
2  Tack MrAndMrsSweden
Omdömet skrevs 6 juni 2017

Litet boutique-hotell med perfekt läge i gammal byggnad som disponeras helt av hotellet och dess restaurang, i parken Odinslund i Uppsalas gamla centrum precis vid Domkyrkan, Trefaldighetskyrkan, Universitetshuset och Carolina Rediviva. Trevlig och artig personal. Stora och fina rum med personlig inredning, med fantastisk utsikt mot Domkyrkan ett stenkast bort. Tyst. Minus för viss otillgänglighet på personal vid den lilla incheckningsdisken - för ett hotell av denna kvalitet och med den höga prisnivån förväntar man sig att den ska vara ständigt bemannad och att man inte ska behöva ropa efter service. Ett annat visst minus för frukosten: Väldigt snyggt och styelat och bra kvalitet på det kallskurna. Apelsinjuicen smakade inte färskpressat utan misstänkt likt koncentrat - gick dock inte att avgöra med säkerhet eftersom den var upphälld i glasflaska. Den varmlagade frukostmaten - bacon, ägg i olika former mm - beställs vid bordet och serveras nytillagad. Dock av något undermålig kvalitet: Mina vändstekta ägg var brända och baconet understekt. Tveksamt om de scrambled eggs som serverades var "färsktillagade" på riktiga ägg, kändes misstänkt likt äggpulverprodukt. Pris 2400 kronor för ett dubbelrum en fredag är för högt, särskilt med hänsyn till att frukosten inte höll förväntad toppklass. Detta drar också ner mitt betyg till en fyra.

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack Stockholmare58
Omdömet skrevs 24 januari 2017 från mobil enhet

Höga förväntningar infriades inte. En restaurang som tar på sig att servera Afternoon Tea och inte erbjuder varma scones, clotted cream och endast en sorts te att välja på kommer enligt min bedömning aldrig att få högsta betyg. Lägg hellre de 225 kronorna på att blocka ihop nåt smarrigt på ett konditori i närheten.

Datum för vistelsen: januari 2017
7  Tack HejUppsala
Omdömet skrevs 1 november 2016

Mycket fint hotell med lugnt läge i Uppsala. Hotellet har genomgående hög standard på de allmänna ytorna och rummen. Väldigt trevlig och personlig service. Frukosten får högsta betyg. Middagen upplevdes prisvärd.

Datum för vistelsen: augusti 2016
Tack Jesper C
Omdömet skrevs 24 oktober 2016

Ett litet hotel med 11 rum. Trevligt inrett med sköna sängar och mycket vänlig personal. Läget är utmärkt nära Uppsala centrum. Bodde 2 nätter varav den ena var ett paket med en 6-rätters provmeny. Fantastiskt gott och trevligt. Kombinationen rum och mat gjorde det hela mycket prisvärt. Paketet med boende och mat var så bra att vi gärna gör om det.
Enda plumpen i protokollet var en dåligt fungerande tv.

Rumstips: Vårt rum var Superior till ett pris av 2.600:- Fanns större rum och sviter.Kombinationen rum och middag gjorde det hela mer prisvärt.
Datum för vistelsen: oktober 2016
Tack Sundsvall48