Tripadvisor
Uppsala
Publicera
Inkorg
Omdömet skrevs 29 september 2019 från mobil enhet

Bodde en natt då vi skulle på prisföredrag på universitetet och efterföljande fest på Värmlands nation, alldeles nära och praktiskt. Mycket imponerad av den mysiga miljön, fin utsikt från rummet, skön säng och fräscht. Bra frukostbuffé. Trevliga fåtöljhörnor på flera våningsplan med utsikt över domkyrkan. Det enda att förbättra är wi-fi som var trögt, och saknade skohorn.

Datum för vistelsen: september 2019
Tack 482katt
helenahammarberg, Chef på Akademihotellet, svarade på det här omdömetSvarade 30 september 2019

Tack för att ni bodde hos oss på Akademihotellet. Det gläder oss mycket att ni trivdes bra hos oss och uppskattde vårt fina läge och vårt hotell. Vi beklagar dock om inte WiFit fungerade bra, vi ska kontrollera så att allt är som det ska. Skohorn ska finnas i alla rum, vi ska se till så att det hänger synligt i rummet.
Vi hoppas att ni kommer tillbaka till oss snart igen. Välkommen åter.

Mvh
Helena Hammarberg,Hotellchef

Omdömet skrevs 27 juni 2019 från mobil enhet

Fint och välstädat rum med sköna sängar. Kan nog tyvärr bli ganska varmt i dessa rum, var två ganska kalla dagar när vi var där men ändå varmt i rummet. Gatan utanför är trafikerad så svårt att sova med fönstret öppet. Men fanns en bordsfläkt på rummet.
Frukosten vad basic utan någon varm mat.
Läget var fantastiskt med bara några meter till Uppsala Slott, botaniska trädgården Domkyrkan och Helga Trefaldighets kyrka. Ligger i gamla delen av Uppsala så väldigt vackra omgivningar. Perfekt läge om man som vi bara har en dag att se Uppsala.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack 59malins
helenahammarberg, Chef på Akademihotellet, svarade på det här omdömetSvarade 1 juli 2019

Hej 59malins,

Tack för att du valde att bo hos oss på Akademihotellet. Det gläder oss mycket att du uppskattade rummet och vårt fantastiska läge. Vi hoppas att du hade en härlig vistelse hos oss och att du fick möjligheten att se mycket av vår fantastiska stad. Välkommen tillbaka nästa gång du besöker Uppsala!

Mvh
Helena Hammarberg, Hotellchef

Omdömet skrevs 20 maj 2019

Fantastiskt läge mellan domkyrkan och slottet. Rummen har äldre charm men hotellet känns ändå modernt och fräscht. Bra frukostbuffé samt tillgång till kaffe, thé och frukt resten av dygnet. Fin bastu med relax och gym i bottenplan där det också finns tvättmöjligheter.

För oss som har hund var det extra trevligt att även den kändes välkommen med skylt på dörren och vattenskål på rummet.

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack Johan S
Helena H, Chef på Akademihotellet, svarade på det här omdömetSvarade 21 maj 2019

Tack för att ni bodde hos oss på Akademihotellet. Det gläder oss mycket att du uppskattade vårt fina läge och att ni gillade vårt hotell och vår service. Vi hoppas att ni kommer tillbaka till oss snart igen. Mvh Helena Hammarberg, Hotellchef

Omdömet skrevs 19 maj 2019

Toppenbetyg till hotellets personal och bekväma rum. Sköna sängar och rum. Man borde kanske ha lite bättre urval på frukosten. De nygräddade frallorna var ett absolut plus men hotellet borde kanske servera äggröran varm.

Rumstips: Svårt att parkera i närheten eller vid hotellet eftersom det finns begränsade platser
Datum för vistelsen: maj 2019
Tack phansen1963

Tack för att du bodde hos oss på Akademihotellet. Vad roligt att du uppskattade vår personal och att rummet var till belåtenhet. Tack också för feedback gällande frukosten, vi ska se över detta. Vi hoppas att du kommer tillbaka till oss snart igen. Välkommen åter. Mvh Helena Hammarberg, Hotellchef

Omdömet skrevs 27 april 2019 från mobil enhet

Mysigt litet hotell med perfekt läge att ge sig ut på upptäcktsfärd i Uppsala. Små söta rum, med sköna sängar. Frukosten saknade ägg och bacon men det gjorde inget då varmt färskt bröd och plättar gjorde både vuxna och barn mer än nöjda. Sköna sängar och bra tv. På negativa sidan, lyhört både inifrån och utifrån och på toaletten var det en oangenäm lukt samt att duschen var väldigt trång. Skulle dock inte tveka att bo här igen.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack kicki n

Tack för att du bodde hos oss på Akademihotellet. Vi är så glada för att ni trivdes bra och uppskattade både rummet och frukosten. Beklagar dock om ni blev störda och att ni inte var nöjda med toaletten, naturligtvis ska det inte lukta och det ska vara åtgärdat. Badrummen har lite olika storlekar men de flesta hotellrum inkl badrum är omkring 15 kvm. Varmt välkommen tillbaka nästa gång ni besöker Uppsala. Jag hoppas då att ni ska trivas ännu bättre och att vi kan överträffa era förväntningar. Mvh Helena Hammarberg, Hotellchef