Tripadvisor
Uppsala
Publicera
Inkorg
Omdömet skrevs 20 maj 2019

Fantastiskt läge mellan domkyrkan och slottet. Rummen har äldre charm men hotellet känns ändå modernt och fräscht. Bra frukostbuffé samt tillgång till kaffe, thé och frukt resten av dygnet. Fin bastu med relax och gym i bottenplan där det också finns tvättmöjligheter.

För oss som har hund var det extra trevligt att även den kändes välkommen med skylt på dörren och vattenskål på rummet.

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack Johan S
Helena H, Chef på Akademihotellet, svarade på det här omdömetSvarade 21 maj 2019

Tack för att ni bodde hos oss på Akademihotellet. Det gläder oss mycket att du uppskattade vårt fina läge och att ni gillade vårt hotell och vår service. Vi hoppas att ni kommer tillbaka till oss snart igen. Mvh Helena Hammarberg, Hotellchef

Omdömet skrevs 19 maj 2019

Toppenbetyg till hotellets personal och bekväma rum. Sköna sängar och rum. Man borde kanske ha lite bättre urval på frukosten. De nygräddade frallorna var ett absolut plus men hotellet borde kanske servera äggröran varm.

Rumstips: Svårt att parkera i närheten eller vid hotellet eftersom det finns begränsade platser
Datum för vistelsen: maj 2019
Tack phansen1963

Tack för att du bodde hos oss på Akademihotellet. Vad roligt att du uppskattade vår personal och att rummet var till belåtenhet. Tack också för feedback gällande frukosten, vi ska se över detta. Vi hoppas att du kommer tillbaka till oss snart igen. Välkommen åter. Mvh Helena Hammarberg, Hotellchef

Omdömet skrevs 27 april 2019 från mobil enhet

Mysigt litet hotell med perfekt läge att ge sig ut på upptäcktsfärd i Uppsala. Små söta rum, med sköna sängar. Frukosten saknade ägg och bacon men det gjorde inget då varmt färskt bröd och plättar gjorde både vuxna och barn mer än nöjda. Sköna sängar och bra tv. På negativa sidan, lyhört både inifrån och utifrån och på toaletten var det en oangenäm lukt samt att duschen var väldigt trång. Skulle dock inte tveka att bo här igen.

Datum för vistelsen: april 2019
Tack kicki n

Tack för att du bodde hos oss på Akademihotellet. Vi är så glada för att ni trivdes bra och uppskattade både rummet och frukosten. Beklagar dock om ni blev störda och att ni inte var nöjda med toaletten, naturligtvis ska det inte lukta och det ska vara åtgärdat. Badrummen har lite olika storlekar men de flesta hotellrum inkl badrum är omkring 15 kvm. Varmt välkommen tillbaka nästa gång ni besöker Uppsala. Jag hoppas då att ni ska trivas ännu bättre och att vi kan överträffa era förväntningar. Mvh Helena Hammarberg, Hotellchef

Omdömet skrevs 16 februari 2019 från mobil enhet

Trevligt litet hotell alldeles vid Domkyrkan. Helt ok rum även om det inte är nyrenoverat, viktigast dock att det är bra städat. Trevlig personal i repan och bra frukost för denna storlek av hotell. Positivt överraskad då detta var en impulsbokning för ett oplanerat besök i Uppsala. Kan varmt rekommendera detta hotell för läget, servicen och i mitt tycke de prisvärda rummen.

Datum för vistelsen: februari 2019
Restyp: Reste ensam
Tack 45bettinaj
Helena H, Chef på Akademihotellet, svarade på det här omdömetSvarade 7 mars 2019

Tack för att du bodde hos oss på Akademihotellet. Vi är så glada för att du hade en bra vistelse. Vi har påbörjat renovering av våra hotellrum med inspiration från 1930-talet då huset byggdes. Hittills har vi renoverat 10 rum. Vi hoppas att du kommer att tycka om dem.

Varmt välkommen tillbaka nästa gång du besöker Uppsala.

Med vänlig hälsning
Helena Hammarberg, Hotellchef

Omdömet skrevs 4 december 2018 från mobil enhet

Trevligt litet hotell som passar för ändamålet att få en god natts sömn. Ligger centralt med närhet till både kultur och restauranger, frukostbuffén får klart godkänt med flera valmöjligheter (mackor,pålägg, fil/yoghurt,müsli , pannkakor, croissant , frukt och ägg). Inredningen känns lite nedgången men sängens kvalitet var det inget fel på, inte utsikten heller.

Datum för vistelsen: november 2018
Restyp: Reste ensam
Tack HannaW151
Helena H, Chef på Akademihotellet, svarade på det här omdömetSvarade 13 december 2018

Hej HannaW151,

Tack för att du bodde hos oss på Akademihotelelt. Vi är så glada för att du hade en bra vistelse och uppskattade läget, hotellet och vår personal. Under förra året påbörjade vi en renovering av våra hotellrum och hittills har vi renoverat åtta rum/badrum med inspiration och detaljer från 1930-talet då huset byggdes. Även frukostmatsalen fick sig en uppfräschning i somras. I januari och under våren renoverar vi ytterligare fyra stycken. Vi hoppas att du kommer att tycka om dem. Varmt välkommen tillbaka!

Mvh Helena Hammarberg, Hotellchef