Boka nu, betala på plats
Boka nu, betala på plats
Priceline149 US$
Travelocity149 US$
Omdömet skrevs 19 augusti 2021 från mobil enhet

Mysigt hotell med fint centralt läge. Kunde se slottet om vi öppnade fönstret på rummet. Inget att klaga på gällande frukosten. Mycket gott att välja på, lugn miljö. Rummet okej, gillar inte blandare där man måste skruva på varmt respektive kallt vatten. Duschvattnet hamnade över stora delar av golvet. Badrummet var litet. Något lyhört, hörde trafiken från gatan och när grannarna tappade vatten. Slitna golv. Varmt på rummet trots att det bara var typ 12 grader ute. Rent och fräscht.

Rumstips: Extremt dyrt att parkera i Uppsala. Garage ett dygn 300kr!!! Hittade parkering på en gata på andra sidan ån för 230kr för ett dygn.
Datum för vistelsen: augusti 2021
Tack Amp20182018
Omdömet skrevs 2 augusti 2021

Hörnan ligger i ett anrikt hus precis vid Fyrisån. Vi bodde i ett vackert rum med en skön säng och härlig utsikt över takåsarna. Läget är perfekt för en promenad längs Fyrisån på kvällen, där man kan välja och vraka vilken av alla restauranger eller uteserveringar som ser mysigast ut.
Efter middagen tog vi en drink i hotellets vackra bar.
Trevlig och hjälpsam personal som alltid var glada och uppmärksamma.
Rekommenderas verkligen!

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack 332agnetat
Omdömet skrevs 5 juli 2021 från mobil enhet

Supertrevligt & charmigt hotell med perfekt läge nära ån, barer, restauranger etc.
Fina & välskötta rum. Frukosten var bra & personalen mycket trevlig och hjälpsam.
Liten parkering på hotellets innergård (förbokas)

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack 592aaa
Omdömet skrevs 20 februari 2021 från mobil enhet

Gammalt anrikt hotell med en charm som är svårt att slå. Coronarestriktioner fanns på flera ställen. Trevligt bemötande i receptionen och av övrig personal. Frukosten serverades i påsar som kunde tas med eller ätas o matsalen, det erbjöds det som behövdes. Parkering fanns att förboka till en rimlig kostnad, parkeringen var på baksidan och infarten var väldigt trång men det gick. Rummen rena och välstädade högt i tak men första natten kall så vi fick ha ett värme element dagen därpå. I övrigt kan detta rekommenderas.

Datum för vistelsen: februari 2021
1  Tack jwiderstrom
Omdömet skrevs 16 februari 2021 från mobil enhet

Vi bodde en vinternatt i ett dubbelrum superior på Grand Hotell Hörnan i centrala Uppsala. Allt var utmärkt bra, rum, städning, service. På grund av pandemin var frukostbuffén reducerad till en påse med frukosmat. Det fungerade fint, men var naturligtvis lite tråkigare. Ett utmärkt hotell i ett suveränt läge i Uppsala.

Datum för vistelsen: februari 2021
2  Tack Hans548